6 445 läst ·
54 svar
6k läst
54 svar
Prishöjning, som heter duga...
Sida 1 av 4
Jag såg nu att Biltema har nyss höjt priset på den enkla Eljo apparatdosan.
Från 10.90 till 16.90 :eek:
Sålde dom för bra ? och måste göra något åt det nu ...?
Men OK, det var väl lika bra det, nu kan jag köpa alla prylar från elbutik.se istället.
Då känns det bra att ED-WAs dosa med låsfjäder tom blir billigare än Feltemas.
edit:
Inte mycket att starta en tråd för... jag vet. Men jag blev bara så paff, på gränsen till ilsken...
Från 10.90 till 16.90 :eek:
Sålde dom för bra ? och måste göra något åt det nu ...?
Men OK, det var väl lika bra det, nu kan jag köpa alla prylar från elbutik.se istället.
Då känns det bra att ED-WAs dosa med låsfjäder tom blir billigare än Feltemas.
edit:
Inte mycket att starta en tråd för... jag vet. Men jag blev bara så paff, på gränsen till ilsken...
Jo det går väl bra att starta en tråd om prisökningen, säkert någon nu som kan tipsa om lägre pris.
Men det är nog så att det pågår en ständig strid mellan återförsäljarna och tillverkaren. Man får förmoda att Biltema säljer ganska mycket, med så låga priser. Harald har sålt FK för under hundringen i många år, men nu fått anpassa priset till 130-140 kr, kanske fortfarande billigt.
Men det är nog så att det pågår en ständig strid mellan återförsäljarna och tillverkaren. Man får förmoda att Biltema säljer ganska mycket, med så låga priser. Harald har sålt FK för under hundringen i många år, men nu fått anpassa priset till 130-140 kr, kanske fortfarande billigt.
Jag kan väl fortsätta den här tråden lite.
Brukar väl inte hålla så speciellt bra koll på elmaterialet hos biltema, men igår var jag och kikade lite ändå.
Och nu såg jag att deras 10:90 -dosor har höjts ännu mer, nu ligger dom på 19:90, samtidigt som biltema tjänar mer pengar i andra änden med, då dom nu övergett eljo och det är ed-wa istället.
Men att inom ett år höja från 10:90 till 19:90 samtidigt som man byter till en billiagre leverantör, tja magstarkt tycker jag.
Jag hoppas alla som läser detta inser att Biltema inte är billiga på elmaterial, utan tvärtom ganska dyra.
Men då kan jag tipsa om att bauhaus numera har denna enklaste eljo-serie som Biltema hade tidigare. För häpnadsväckande 9:90 / dosa.
Brukar väl inte hålla så speciellt bra koll på elmaterialet hos biltema, men igår var jag och kikade lite ändå.
Och nu såg jag att deras 10:90 -dosor har höjts ännu mer, nu ligger dom på 19:90, samtidigt som biltema tjänar mer pengar i andra änden med, då dom nu övergett eljo och det är ed-wa istället.
Men att inom ett år höja från 10:90 till 19:90 samtidigt som man byter till en billiagre leverantör, tja magstarkt tycker jag.
Jag hoppas alla som läser detta inser att Biltema inte är billiga på elmaterial, utan tvärtom ganska dyra.
Men då kan jag tipsa om att bauhaus numera har denna enklaste eljo-serie som Biltema hade tidigare. För häpnadsväckande 9:90 / dosa.
Redigerat:
Upptäckte igår också att biltemas värdelösa kabelklammer är dyrare än de på järnhandeln :eek:. Lägg på detta att biltemas förbannade skitklammer går AV efter några månader så blir det ännu dyrare eftersom man måste köpa flera gånger.
Köp aldrig kabelklammer på Biltema de är rena skiten!
Förordar annars biltema i stor grad men vissa saker är faktist bara skräp.
Köp aldrig kabelklammer på Biltema de är rena skiten!
Förordar annars biltema i stor grad men vissa saker är faktist bara skräp.
Produkter som diskuteras: "kabelklammer"
Kabelklammer 36 1MLE Rapid
Optimal fästning av lågvoltskablar
115 kr inkl moms
Läs mer
Tja, räkna på 9 kr extra på 60-80 dosor till hela huset.lejny11 skrev:
Själva anledningen till att jag alls startade denna tråd, för länge sedan är:
Jag hade dragits rätt länge med bygga hus -funderingar. Och då, på den tiden, hade jag sett att Biltema hade typ billigaste apparatdosorna och då var det ändå Eljo's. Wow, dom ska jag välja när det blir bygga av.
Och antagligen av någon sorts ren besvikelse, startade jag denna, något fåniga, tråd när Biltema schockhöjde.
Men handen på hjärtat, numera gör dessa priser mig ingenting, det blir nog vare sig biltemadosor för 20 spänn eller bauhausdosor för 10:-.
För jag har tänkt om, dessa dosor som jag opererar in i väggarna kommer ändå sitta där i 50 eller 100 år. Så jag kommer helt enkelt gå upp lite till i kvalitet. Första kravet är låsfjäder, men jag funderar lite på Eljos VP-2 (heter den så?) för runt 25:-, 30:- / dosa. Som har några till trevliga finesser som justerbar höjd, 20mm inlopp osv.
Varför jag väckte tråden vet jag inte riktigt ...
Jag får skylla på tillfällig fredagsförvirring.
Poängen var väl att Biltema marknadsanpassar sina priser eftersom folk slentrianmässigt handlar där för att de tror att det är billigt. Att företag kostnadsanpassar sina priser är givetvis något man måste räkna med.lejny11 skrev:
Just som Snailman skriver.lejny11 skrev:
Minns du också vad du hade i lön då...?
Tja... Biltema är inte billigast på allt! man måste hela tiden jämföra! Emn många tror att dom är billigast! på allt... kolla vvs prylar där är dom inte så billiga.. Rinkaby är mycket billigare... men då bör man köpa några eftersom där till kommer "frakt" eller om det är exp. avgift... sak samma 
Det är många affärer som gör samma sak alla har sina "högvinstprodukter" som man köper i ren slentrian.
Lurad blir man alltid på ena eller andra sättet
man orkar ju inte åka till en affär extra för att spara 30 spänn ändå.
Lurad blir man alltid på ena eller andra sättet