1 284 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Koppla två dimmrar
Har två stycken trafodimmrar som ska sitta ovanför varandra. In i dosan går det två tändtrådar och en fas. Jag kopplar givetvis tändtrådarna till varsin dimmer på angiven plats men hur gör jag enklast med att koppla fas till båda dimmrarna? Är det enklast att sätta in fasen i dimmer nr 1 och sen där ifrån samma kopplingspunkt som jag sätter fasen i, sen dra en FK ner till ingående fas i dimmer nr 2 eller ska jag dela upp fasen på innan jag sätter in min FK i dimmern med ex. topphatt? Tacksam för hjälp!
Jag har fyra ingångar i min dimmer på ovansidan (Eljo Trend). Det är en våg med en pil över (utgående ström från dimmer) sen två stycken pilar in mot centrum (fas in) och sen ett X som vad jag uppfattat bara är en sockerbit, dvs man kan sätta en kabel där men den har ingen som helst funktion.
Sen på nedansidan finns det en skruv med en utgång som jag befarar kan vara vidarekoppligspunkt men jag är osäker på symbolen där. Det är ett T som är uppochnedvänt så att säga. En jordsymbol ser ju ut som ett T också men med några streck till ovanför. Någon som vet om detta uppochnedvända T på eljo trend kan vara vidarekopplingspunkt?
Sen på nedansidan finns det en skruv med en utgång som jag befarar kan vara vidarekoppligspunkt men jag är osäker på symbolen där. Det är ett T som är uppochnedvänt så att säga. En jordsymbol ser ju ut som ett T också men med några streck till ovanför. Någon som vet om detta uppochnedvända T på eljo trend kan vara vidarekopplingspunkt?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 218 inlägg
Jag förstår inte riktigt problemet.. det går väl att gå in med fasen på den översta dimmern för att sedan ta en lite längre FK-bit och bygla från fas in på den översta till fas in på den undre?
Såg nu att du hade skrivit det jag sa. Gör så.
//Patrik
Såg nu att du hade skrivit det jag sa. Gör så.
//Patrik
Redigerat:
Klicka här för att svara