Senaste aktiviteten
-
pjgb svarade i tråden Tomtägare i infekterad tvist med kommunen.Så bra att du är överens! 😂 -
CCastor98 svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Jodå.. det förstår jag, men skulle behöva ha hjälp med det här.
-
AHar ett pannrum med betonggolv och klinkers på, funkar det att flytspackla på klinkers så jag får ett slätt golv igen eller kommer det...
-
Jjohn.h svarade i tråden Föryngra 43 år gammal häckoxbärshäck..Hur går det med häcken?
-
SFick igår min altan gjuten. Betongbilen vart först 2 timmar sen. Gubbarna inte stämpat ordentligt så ramen rört sig. Altanen blev 5cm...
-
useless svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Enda enkla lösningen är att leda bort vattnet. -
CCastor98 svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Nej det tappar inget tryck, allt fungerar bra. Borrhålet är 20 år gammalt, och vi flyttade hit för ca 13 år sedan. För en 7-8 år sedan...
-
MVad tycker ni om det här? Jag har två funderingar. 1. Kanten av duken är inte tight limmad mot duken under. Fukt som rinner längs...
-
AAbies koreana gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Läs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem...
-
IStötte på denna på nätet, ser ju onekligen smidig ut om man vill borra rakt! (Vilket är supersvårt när man borrar ner i marken, tycker...
-
PHar för mig att spånskiva pressas vid ganska hög temperatur så ev mögelsporer och -gifter blir nog nedbrutna.
-
AAbies koreana gillade FreQas inlägg i tråden Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl.Flyttade byggmaterial igår och under en hög hade gul tuvmyra byggt bo under. I ett hörn av plasten hade de byggt bo upptäckte jag efter...
-
KHej. Vi tillträder snart ett tvåfamiljshus. I den ena lägenheten ska vår dotter bo med sin familj. De har flera yngre barn. I...
-
SHänvisar till det som hempularen beskrev bra med krav på höjt tätskikt vid tröskel. Antingen gör man inte den höjningen och då ökar...
-
BDet verkar tyvärr som stängningen blev permanent, synd då det var ett intressant ämne. Se bara på Flashbacks motsvarighet till denna...
-
O svarade i tråden Häckoxbär beskäring.Ja definitivt. Den kan klippas ner så det bara är kvar 10cm om man vill och låta den börja om. Det lär ge bästa resultatet. Man får... -
Ja. Och att banka ner två pinnar, spänna upp ett snöre och med tolkningsföreträde säga att här går gränsen är också ett sätt. Finns... -
O svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Nej det stämmer inte alls. Försäkringsbolagen vet ingenting om vad som gäller i ett enskilt fall. De har endast grova uppskattningar... -
TTabors39 svarade i tråden Den stora öltråden!.Om wowsers är ett betyg på svenska så får den här det. Vill nog säga bäst i år. Så många smaker. Mmm.
-
Zzimbas svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Törs du inte fråga så kanske är det dags att flytta.
-
ZSkaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Läser man den här tråden förstår man inte hur taxi går runt. 11 timmars arbetsdag men ändå så lite att köra att de inte kör mer än 60mil...
-
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Det finns ingen motsättning mellan det och att betalningen sker med autogiro. För att återgå till mitt exempel med trängselskatt skickar... -
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Lite fler bilder, även lilla altanen blev med rejäla stöd och bågnar, drar jag ett snöre så böjer den ut med 2cm
-
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Det har inget att göra med att vara kritisk. Det är bara så att det kräver mindre arbetsinsats att någon väldigt enstaka gång aktivt... -
JJohnKlint svarade i tråden Byta köksblandare på denna bänk.ok. Antar att jag måste göra ett nytt hål i diskbänken för tex denna blandare? Samt använda täckbricka för att täcka gamla hålen