72 564 läst ·
100 svar
73k läst
100 svar
Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns.
Har myndigheter gula snören?F fsn skrev:
Att spänna ett murarsnöre mellan två av lantmäteriet utsatta gränsmarkeringar är ju ett jättebra sätt att veta precis var gränsen går så man inte råkar sätta staket eller häck på fel ställe.
Ja. Och att banka ner två pinnar, spänna upp ett snöre och med tolkningsföreträde säga att här går gränsen är också ett sätt.F fribygg skrev:
Finns det nåt mer jag kan skriva som du aktivt skall välja att missförstå?
Jag har ju sett att Lantmäteriet har rör i mark ofta med röd markering och funderar nu på vilka myndigheter som har gula snören..F fsn skrev:
De kanske ska sälja och då är det bra att mäklaren vet exakt tomtgräns 😄M ml novis skrev:Min granne som är en person det inte går att prata med och hennes man går bara två steg bakom henne, håller nu på med något på vår delade tomtgräns. Vi bor på landet och de handlar om gräsplätt mellan våra 2 lador, baksida på deras lada och min framsida. De ha markerat ut gränsen och nu dragit ett snöre från ena änden till andra. Jag får ont i magen bara av att behöva fråga vad de håller på med. Vad kan jag göra?
Hej,M ml novis skrev:Min granne som är en person det inte går att prata med och hennes man går bara två steg bakom henne, håller nu på med något på vår delade tomtgräns. Vi bor på landet och de handlar om gräsplätt mellan våra 2 lador, baksida på deras lada och min framsida. De ha markerat ut gränsen och nu dragit ett snöre från ena änden till andra. Jag får ont i magen bara av att behöva fråga vad de håller på med. Vad kan jag göra?
Jag skulle börja med dokumentera med bilder under resans gång, det kostar inget och ingen kan hindra dig. Känner igen situationen av egen erfarenhet, trist. I bästa fall är det ju något harmlöst.
Yoghurt är bra för magenM ml novis skrev:Min granne som är en person det inte går att prata med och hennes man går bara två steg bakom henne, håller nu på med något på vår delade tomtgräns. Vi bor på landet och de handlar om gräsplätt mellan våra 2 lador, baksida på deras lada och min framsida. De ha markerat ut gränsen och nu dragit ett snöre från ena änden till andra. Jag får ont i magen bara av att behöva fråga vad de håller på med. Vad kan jag göra?
Helt enig. fsn,s bristande förmåga att uttrycka sig begripligt, är en tydlig indikation på vår uppfattning.S Saelen skrev:
Hans omogna, aggressiva beteendet förstärker ytterligare den känslan. Vilket gör att vi andra plötsligt ses som smartare än vi är. Så vi har mycket att tacka fsn för😁.
Ts. Hur går det?
Din stackare. Det måste vara ett handikapp att vara så skör och ha så obefintligt självförtroende.Intet skrev:
Finns det nåt mer uppenbart som du skulle vilja göra dig lite dum över att ”inte förstå”, när du ändå är igång tänkte jag?