1 385 läst ·
13 svar
1k läst
13 svar
Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?
Mitt bergvärmehål ligger i en sluttande infart till huset , och problemet märks mest vintertid när det bildas mycket is på vägen på grund av läckaget från borrhålet. Så jag undrar vart man ska vända sig för att få hjälp med det ?
Tappar du alltså tryck i systemet för borrhålet?C Castor98 skrev:
För du behöver inte tappa tryck för att uppleva is där matande ledningar ligger i mark...
Nej det tappar inget tryck, allt fungerar bra. Borrhålet är 20 år gammalt, och vi flyttade hit för ca 13 år sedan. För en 7-8 år sedan märktes det att det var fuktigt i marken på min nerfart och nu har det blivit ett problem vintertid framförallt med isbeläggning på marken som gör det halt som tusan i backen . Jag grävde fram så jag kunde se foderöret och vatten trycks upp ur hålet. Är det någon som haft ett liknande problem och i så fall hur löser man det ?
Ett typ sånt där har sen jag borrade för 20 år men tror att det bara var lossa locket lite o stoppa ned en PEM slang i 3e hålet och sen dra åt, den slangen ligger nedgrävd och mynnar ut i ett dike och det kommer ca 7 liter/ min så det är några kubikmeter jag har levererat men det fungerar utmärkt!K Keld skrev:
Ok, det är nog något sånt som måste göras, tyvärr så kan jag inte fixa det själv, så jag får försöka hitta någon firma som kan ordna det.V Vector skrev:
Klicka här för att svara