Hej!
Vi har en häckoxbär häck som förmodligen vuxit sedan -75 då huset byggdes.
Den är fin på sina ställen men föregående ägare har låtit den dra iväg väldigt mycket på bredden. Stammarna liksom ligger ner och växer åt sidan än uppåt.
Och den är full av stora typ håligheter.
Kan man klippa in den rejält på bredden utan att skada häcken?
Den angränsar mot en annan tomt så jag vill liksom inte ta död på den i onödan.
Alla tips och råd mottages hjärtligt ☺️
Lägger ut en film film för att ge er mer förståelse hur den ser ut.