Mixad grill tigerräkor, oxfile, kyckling , revbensspjäll och potatissallad. En god Mojito och öl. Lyckad dag , slapp regn och nu kom solen🌞
Tallrik med potatissallad, grillade tigerräkor, oxfilé och kyckling. Bakom syns en drink med lime och is.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mixad grill med tigerräkor och svamp i en glasskål på dukat bord, foliepaket i bakgrunden.
Skapa konto
Glas med Mojito på ett bord med vit duk, dekorerad med små blommor och jordgubbar, omgiven av tallrikar.
Skapa konto
En bricka med grillade tigerräkor, oxfilé, kyckling och revbensspjäll inslagna i folie, med potatissallad bredvid på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Grillad mat med köttspett, krusiga pommes frites, grillade grönsaker, majskolv och sallad på en tallrik.
Skapa konto

Jag skriver kanske lite mer imorgon.

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
P
Hemmagjord inlagd sill med ingefära & lime. Kokt potatis. Ägg med skagenröra (varken äggen eller röran var hemmagjorda).
Falu rågrut med Västerbottenost.
Rabarberpaj på rabarber från trädgården, med gammaldags vaniljglass från Triumfglass.
För hungrig för att komma ihåg att ta bilder.

Barefoot White Zinfandel
Buxton Brewery Derbyshire Strong Ale
Gammal Norrlandakvavit
Butter Chardonnay
Fanta Zero Sugar Lemon
Dicapri Limoncello

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Grillad kyckling med sparris, ugnsrostad potatis och tzatziki på en tallrik, rödvinsglas och vattenglas i bakgrunden på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Midsommarafton var 27 grader varm härnere i Skåne.. Jordgubbstårta i glas med hackade jordgubbar, philadelphiaost, vispgrädde, florsocker, vanilj och tårtbotten, serverad till midsommar. .. vi käkade sillunch ute på balkongen

Tallrik med sill, kokt potatis, ägg med rom, gräddfil med lök och gräslök serverad på en blommig tallrik, traditionell midsommarlunch.
Skapa konto

.. & eftermiddagsfikade på innergården - vid midsommarstången!

Glas med "Himmelsk jordgubbstårta" bestående av lager med grädde och jordgubbar, toppad med en hel jordgubbe, stående på marmorbord.
Skapa konto

Gjorde "min tårta" i glas.. En glasburk med lager av jordgubbstårta innehållande hackade jordgubbar, philadelphiaost, vispgrädde, florsocker, vanilj och tårtbotten. ”Himmelsk jordgubbstårta”.. (innehöll: hackade jordgubbar, philadelphiaost, vispgrädde, florsocker, vanilj + tårtbotten) - mycket god 👍

Tallrik med grillad korv, entrecote, potatis, majs, ostfyllda padrones, caprese och sallad, med texten "Grillafton" i hörnet.
Skapa konto

Midsommaraftonen avslutades med grillat (sour cream and onion korv, entrecote, potatis, majs + ostfyllda padrones, caprese och sallad..)

• Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Kramla
Pizzakväll o match 🇸🇪👌🏻😋
Behållare med pizzadeg staplade på en köksbänk inför pizzakväll.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
Tre ess - sallad, sill o spenatpaj.

• Tallrik med spenatpaj, sallad, sill, kokt potatis och sås. I bakgrunden en burk läsk och ett glas öl.
    Skapa konto
  • Paj med spenat och sill, toppad med lax och citronskivor, serverad i en gul form.
    Skapa konto
  • Matbord med sill, sallad och spenatpaj serverad. Uppläggningsbestick, potatis och dressing syns på de gröna lövmönstrade bordsunderläggen.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]

Jag skriver kanske lite mer imorgon.
Ja det blev en rätt galen matfest igår, jag orkade bara skicka upp en bild på när jag petat upp det mesta, men inte allt, på tallriken.
Portionen ser ni i det inlägg jag citerade.

Det blev rätt normalt något grillat, men ganska ovanligt - ingen sill.

Fläskytterfiléspett, sallad med grönsaker, klyftpotatis och pommes frites på en blommig duk.
Skapa konto

Grillade skivor av zucchini och halloumi bredvid majskolvar på en tallrik; salladen är placerad på ett grillgaller med glöd under.
Skapa konto

Det grillades fläskytterfiléspett, squash, majs, halloumi och lök
Sallad, klyftpotatis och pommes till.

Sen hade vi lite hembakad rulltårta, jordgubbar, glass och vispad grädde lite tidigare på dagen, där man själv fick komponera ihop det som man ville, t.ex. göra en liten bakelse.
Glassförpackning med vaniljglass bredvid en skål med färska jordgubbar och en bakad rulltårta på en blommig duk.
Skapa konto

Sen lite tilltugg före:

Delade jalapeño med smältost på en skärbräda, redo för ugn.
Skapa konto

Jag hade en massa sådana här paprikar, pimento Padrone eller vad de nu heter, ganska svaga, ungefär som vanlig paprika, jag delade dem på längden rensade ur kärnhuset, i med hamburgeost (sådan där man normalt lägger på hamburgaren i slutet av stekningen), ca 10 minuter i 200° ugn, sen strö lite paprikapulver på.
Fyllda paprikahalvor med ost, toppade med paprikapulver, serverade på en tallrik.
Skapa konto

Blev inte så speciellt fantastiskt, funkade väl, men lite väl mild chili, men jag snodde en sak jag gjort förr, dela jalapeno på samma vis, fylla med getost, och sen samma, men här kan problemet istället vara att man hittar jalapeno med för mycket drag, men annars rekommenderar jag att ni provar detta om ni gillar kombon chili + ost.

Sen lite annat tilltugg, snittar av tunnbröd med philadelfiaost och sen skivor av skinka i ena och skivor av kallrökt lax i andra. Och sen detta recept:
https://www.koket.se/jordgubbsbruschetta-med-vispad-feta-och-basilika
Två tallrikar med jordgubbsbruschetta med vispad feta och basilika samt tunnbrödssnittar med skinka och lax.
Skapa konto

Och jag gjorde även en nektarinsalsa (googla på det eller tomat nektarinsalsa, så hittar ni olika varianter), men den kom inte med på någon bild tror jag.

Ingen var det minsta hungrig efteråt ...

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja det blev en rätt galen matfest igår, jag orkade bara skicka upp en bild på när jag petat upp det mesta, men inte allt, på tallriken.
Portionen ser ni i det inlägg jag citerade.

Det blev rätt normalt något grillat, men ganska ovanligt - ingen sill.

[bild]
[bild]
Det grillades fläskytterfiléspett, squash, majs, halloumi och lök
Sallad, klyftpotatis och pommes till.

Sen hade vi lite hembakad rulltårta, jordgubbar, glass och vispad grädde lite tidigare på dagen, där man själv fick komponera ihop det som man ville, t.ex. göra en liten bakelse.
[bild]

Sen lite tilltugg före:

[bild]
Jag hade en massa sådana här paprikar, pimento Padrone eller vad de nu heter, ganska svaga, ungefär som vanlig paprika, jag delade dem på längden rensade ur kärnhuset, i med hamburgeost (sådan där man normalt lägger på hamburgaren i slutet av stekningen), ca 10 minuter i 200° ugn, sen strö lite paprikapulver på.
[bild]
Blev inte så speciellt fantastiskt, funkade väl, men lite väl mild chili, men jag snodde en sak jag gjort förr, dela jalapeno på samma vis, fylla med getost, och sen samma, men här kan problemet istället vara att man hittar jalapeno med för mycket drag, men annars rekommenderar jag att ni provar detta om ni gillar kombon chili + ost.

Sen lite annat tilltugg, snittar av tunnbröd med philadelfiaost och sen skivor av skinka i ena och skivor av kallrökt lax i andra. Och sen detta recept:
[länk]
[bild]

Och jag gjorde även en nektarinsalsa (googla på det eller tomat nektarinsalsa, så hittar ni olika varianter), men den kom inte med på någon bild tror jag.

Ingen var det minsta hungrig efteråt ...
Mina favoritsnacks ju.. till maten hehe.. ostfyllda padrones nom nom..

MEEEEN.. tips (om du inte provat!?)..

Man tar färskost.. river ner nån näve god hårdost med smak.. blandar ihop geggan.. finhackar en halv (eller hel..) stark chili.. och blandar ner i oströran.. fyller de urkärnade padrones (funkar med andra chilis också.. även paprika) och gräddar på grill eller i ugn i typ en kvart.. (lite färg på topp)

Som variation kan man också använda färskost med chili/paprikasmak (även andra smaksatta färskostar)

Jag/vi använder oftast vanlig naturell.. för att styra smak och styrka med annat innehåll 👌😍

• Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
MEEEEN.. tips (om du inte provat!?)..
Man tar färskost.. river ner nån näve god hårdost med smak.. blandar ihop geggan.. finhackar en halv (eller hel..) stark chili.. och blandar ner i oströran.. fyller de urkärnade padrones (funkar med andra chilis också.. även paprika) och gräddar på grill eller i ugn i typ en kvart.. (lite färg på topp)

Som variation kan man också använda färskost med chili/paprikasmak (även andra smaksatta färskostar)
Bra tips.
De jag gjorde igår hade blivit mycket bättre så, för den största nackdelen var att det var knappt något alls drag i chlihettan.
Bra tips, att använda något typ dessa små paprikor som bas och sen ordna med önskad styrka och smak med fyllningen!

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Vad som väntar om en timme eller två

Vacuumförpackade potatisar med örter väntar på tillagning.
Skapa konto

Jordgubbstårta med grädde och skivade jordgubbar på ett träbord.
Skapa konto

Kan ha tjuvstartat med bild två..

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Pinsa med köttrester från igår.
En pinsa med tomatsås, köttbitar och ost, serverad på en tallrik med ett glas vatten i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Kramla
Nu e man tokmätt här o dags för matchen🇸🇪
Heja Sverige🇸🇪👌🏻🇸🇪
En pizza med grönsaker på en bakspade, omgiven av skålar med olika pizzatoppings som svamp, tomatsås, och ost.
Skapa konto

Pizza med tomatsås och topping vid en utomhusugn, omgiven av flera skålar med olika ingredienser på en betongbänk.
Skapa konto

Den nedre är en Cacio e pepe helt klart bäst ikväll👌🏻
Cacio e pepe pizza på en pizzaspade, omgiven av ingredienser som svamp och basilika på en bänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Tallrik med grillad kyckling, vit ris, jordnötssås och en öl i bakgrunden.
Skapa konto

Kyckling
Jordnötssås
Ris
Öl

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Mm

• Förberedd köttbit med sås på skärbräda, omgivet av bacon, kryddor och en burk jalapeno-färskost i ett kök.
    Skapa konto
  • Rått kött på skärbräda i kök med kryddor, såser och ett glas rödvin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • En stapel av rått kött på en skärbräda i ett kök, omgiven av burkar och köksredskap.
    Skapa konto
  • Kött skivat i lager med grillspett nedstuckna i, placerat på en skärbräda i ett kök, omgiven av olika såser och köksredskap.
    Skapa konto
  • Rått kött på träspett på en skärbräda, redo för grillning.
    Skapa konto
  • Grillade köttspett på en rund kolgrill utomhus.
    Skapa konto
  • Grillade köttspett på ett vitt fat, placerat på ett balkongbord en solig dag.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.