Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad tycker ni om det här? Jag har två funderingar.
1. Kanten av duken är inte tight limmad mot duken under. Fukt som rinner längs väggen kommer väl delvis rinna in under duken och stanna där? Ska man skära bort delen som inte sitter fast eller göra ett nytt försök att limma ner den? Kanske limma en till bit över hela skarven?
2. Enligt monteringsanvisningen ska det vara minst 5 cm överlapp mellan vägg och golvduken. På bild i anvisningarna sker detta överlapp inne i hörnet mellan vägg och tak. Hos mig ligger väggduken ca 30 cm ut på golvet och golvduken har ett överlapp på ca 20 cm vilket gör att golvduken inte går ända in mot vinkeln mellan golv och tak.
Spelar detta någon roll?
Vet inte reglerna/instruktionerna för tätskikt under klinker men instinktivt hade jag velat ha samma utförande som för plastmatta. Dvs att golvduken går upp ca 10 cm på väggarna och att väggduken går över, och naturligtvis att varenda mm av skarven sitter limmad dikt an lagret under.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Är det verkligen rätt lim som har använts? Om man tittar i Mapeis monteringsanvisningar så ser deras lim ljusare ut än det vi ser på din bild.
Kan det vara så att limmet fick torka för länge innan folien lades på?
Kan det vara så att limmet fick torka för länge innan folien lades på?
Klicka här för att svara