Senaste aktiviteten
-
PPligg85 svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Låter helt sjukt. Räknar vi på underkant i inkomster netto och bara räknar på det säkra. Utdelning eller avkastning ej medräknat, så...
-
raveper svarade i tråden Vad dricker du idag?.God. Här gäller varannan vatten. -
DdaVinci svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Beräkningar. Är det på allvar att du tänker att man tror fram AI-satelliter.
-
Noramasen svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.GAAAAHHHHH! För fhucking infantiltv4. Försöker skaffa tillgång för att kolla på Sverige Nederländerna. För att öppna konto så ska man... -
HHarmagedon svarade i tråden Häckoxbär hård beskäring.Det är enklast att få den snygg om du låter den börja om men den klarar såklart att du tar det i omgångar. Du kan göra det som en...
-
DdaVinci svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Att ta emot kan den inte undvika. Men den är varmare så den avger mer än tar upp. Dvs kyler. Nja det är väl mer grundläggande fysik...
-
PFlyttade ut fästpunkterna, så fläkten går att sätta dit...
-
DdaVinci svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Hm, ja det var väl just det jag gjorde. I Sverige är det väl mer fackföreningarna som är att betrakta som maffia. Tja, det offentliga...
-
UUlf Aronsson svarade i tråden Sanitetproblem.Precis så lyckades jag komma åt, dock fanns det ett knapphåls stort hål i packningen ,som jag satte en knappnål i som jag hade knipsatt...
-
PEn köpresa som började med reklam för en Parkside nätdriven stånghäcksax för 799:- för några månader sedan. Efter lite sökningar på YT...
-
AHåller på med en tillbyggnad som blir smalare än huvudbyggnaden. Taket är TP20 plåt på båda delar, 22 graders lutning på huvudbyggnad...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Den här, fem kilar för 199kr: https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/slag-brytverktyg/huggmejslar/stenkil-029542/...
-
CHej Jonas, du ser nedan den skylt jag har fotograferat som sitter på baksidan av spisen. Har inte kollat upp men kanske framgår det av...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Filmnostalgi från 1937. Värt att notera är Warner Oland eller som han verkligen hette, Werner Öhlund. Född i Västerbotten men blev...
-
GK100 svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Samma kan man tänka när det gäller äldre PVC isolerade kraftkablar 30-60 år gamla. Där är 100 år mycket konservativt men ändå anges 50... -
PPligg85 gillade TypRätts inlägg i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Som norrlänningarna brukar säga, ”det är synd om stockholmarna.”
-
SJag gjuter platta för att bygga Willab Uterum. På fronten av uterummet finns tre st stolpskydd som ”sticker ut” med ca 100x100 mm...
-
Centano svarade i tråden Bör jag byta ut fuktskadad gipsskiva?.Byt ut, inte ett alternativ att spara. -
SSaelen svarade i tråden Vad lyssnar du på just nu?? Bara ljud/video-länkar, inga ord. Använd PM om ni har frågor..
-
KPinsa med köttrester från igår.
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Har nu kommit hem från Jula. Jag noterade att 20mm är det största borr de har till SDS+. I desperation köpte jag ett set med spräckkilar...
-
KVad som väntar om en timme eller två Kan ha tjuvstartat med bild två..
-
herrenP svarade i tråden Går det att få tag på insatsskruven?.Det var inte lätt att få tag på grejer idag. Lyckades hitta ett knopphandtag på Hornbach som jag tog isär, tog ur...