Tja, något sånt här kanske;
Byggprojekt i verkstad med ramverk, fjädring och däck på fordonschassi. Verktyg och material syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Flyttade ut fästpunkterna, så fläkten går att sätta dit...
Metallstruktur med justerade fästpunkter för montering av fläkt, visar bult och svetsad fog i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Uppdaterade fästpunkter på en metallram, visar ett hjul i bakgrunden och en närbild på svetsskarv.
Skapa konto

En chassidel med fästen för fläktinstallation, samt verktyg och komponenter på ett garagegolv.
Skapa konto

Bilchassi med motor och fäste för kylfläkt, placerad i ett garage med olika verktyg och material runt omkring.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
Började på lite rör.. och upptäckte att jag glömt att stänga av ventilen på gastuben.. 🤬

Bilchassi med nyligen installerade blåa rör och tejpade rörfogar, omgiven av verktyg och reservdelar på ett garagegolv.
Skapa konto

Rörinstallation med blå gummislangar och metallrör i en bilmotor med hjuldämpning och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Motorutrymme med synliga rör och en del av kylaren, blå slangar och bärande metallstruktur.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Ordningen återställd.
Motor med svetsade aluminiumrör och blåa slangar, samt synlig kylare och fälgar i bakgrunden i ett garage.
Skapa konto

Aluminiumsvetsning på en bilram med synliga hjul, rör och kylare. Tillsatsmaterialet syns på bilden.
Skapa konto

Tillsatsmaterialet bränner verkligen annorlunda när man svetsar aluminium..
En nära bild på en underarm med en röd svetsbränna och tatuering, omgiven av grönskande bakgrund i fokus.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Sågott som klart;
Färdig bilramskonstruktion med propellerfläkt och fjädrar i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Närbild på en nästan färdig bilmotorinstallation med synliga fjädrar, batteri och verktyg.
Skapa konto

Monterad kylare på ram med verktyg på verkstadsgolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anderscurl och 12 till
  • Laddar…
Gjorde klart det andra röret idag..
Halvknepigt att ta kort på men...
Byggprojekt med fokus på ett metallrör monterat på en ram nära ett bilbatteri och bilkomponenter.
Skapa konto

Byggprojekt: Bild visar ett nyligen installerat rör i metalldelar med synliga muttrar och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Bild av bilens fjädringssystem och ett nyligen installerat metallrör bland mekaniska komponenter.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Eller hur….. minns när jag lyfte i motorn i Porsche-racingbygget och skulle starta första gången.

Vrider runt nyckeln och det klickar bara… följt av en obestämbar lukt av nåt dyrt samt en pöl på golvet vid bakhjulen.

Hade glömt jordflätan till motorn och den jordade genom de svindyra stålondpunna nypressade bromsslangarna från Hydroscand.

En sån sak som fick mig att fundera på ”jordningsstrategi” och om man verkligen skulle ha stålomspunna slangar till bensintanken….
Går igenom tråden för att kolla vad jag gjort, eftersom jag var bättre på att uppdatera här än på Locost Sweden .. :)
Ska göra ett ryck och uppdatera där med, så man får lite fler "vana byggarögon" med sig ..

Hursomhelst, hittade din post och insåg att jag gjorde ju exakt samma när jag skulle starta motorn, dvs. jordade något genom instrumentklustret, och brände av en bana .. verkligen fint av dig att inte peta mig i ögat ... 😂

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Går igenom tråden för att kolla vad jag gjort, eftersom jag var bättre på att uppdatera här än på Locost Sweden .. :)
Ska göra ett ryck och uppdatera där med, så man får lite fler "vana byggarögon" med sig ..

Hursomhelst, hittade din post och insåg att jag gjorde ju exakt samma när jag skulle starta motorn, dvs. jordade något genom instrumentklustret, och brände av en bana .. verkligen fint av dig att inte peta mig i ögat ... 😂
Det är ju så jävla lätt hänt, som flicka sa… ..400 sladdar och kontakter som man går igenom i minst detalj…. Och så slinker det igenom en jävla jordfläta/jordkabel grov som en medelstor vinballe. Det är tydligen extremt vanligt med om man kollar runt.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Sådär, kylsystemet mer eller mindre klart..
Bild av ett nästan färdigställt kylsystem i ett fordon, med slangar och kablar runt en motor och en metallbehållare.
Skapa konto

Kylsystem monterat på motor med metallrör, kablar och kylvätsketank i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Kylsysteminstallation i bilmotor, med nya metallrör och kopplingar, delvis monterat i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Motor med nyligen installerat kylsystem i ett garage, synliga kylrör och komponenter.
Skapa konto

• Gilla
Rabbithole och 11 till
  • Laddar…
Häftigaste tråden i delforumet Möbelsnickeri! Grymt!

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Häftigaste tråden i delforumet Möbelsnickeri! Grymt!
Tackar!

Började på golvet, först genom att testa hur det funkar med plug welds på aluminium;
Aluminiumplåt med testade plug welds, placerad på en arbetsbänk med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Fyrkantsrör i aluminium monterat på plåt i verkstadsmiljö, med verktyg och arbetsyta i bakgrunden.
Skapa konto

Ska nog funka bra, tanken är att svetsa lite fyrkantsrör i "underplåten" och sen skruva en likadan plåt ovanifrån som en sandwich;
Svetsade fyrkantsrör och aluminiumplåtar med plug welds i en byggkonstruktion, fästen för säkringshållare synliga.
Skapa konto

Svetsade dit fästet för den ena säkringshållaren/strömfördelaren också;
Svetsad metallram med fyrkantsrör och säkringshållare. Flera kablar hänger nedanför, tillsammans med ett tryckmätarinstrument.
Skapa konto

Fäste för säkringshållare på aluminiumgolv med svetsade fyrkantsrör, ledningar och komponenter synliga omkring.
Skapa konto

• Gilla
Bono_R och 3 till
  • Laddar…
Hej.
Se gärna till att ha fläkten en bit ifrån kylaren och gör en fläktkåpa med recirkulationsskydd. Fint bygge du gör med många smarta lösningar.
/W

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hej.
Se gärna till att ha fläkten en bit ifrån kylaren och gör en fläktkåpa med recirkulationsskydd. Fint bygge du gör med många smarta lösningar.
/W
Tackar!

Fläkten hamnar ungefär på samma avstånd som den satt på Mazdan.. tyvärr är det rätt ont om plats bakom den... Räcker den inte till blir det en större unversalfläkt på framsidan....
Nån form av kåpa blir det, funderar på om man ska ha såna där gummiflärpar som släpper igenom luft när man åker... 🤔

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Mer "proof of concept";
Montering av träplanka på metallram med islagsmutter, prototypdel i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Metallbit med islagsmutter på en plywoodplatta, omgiven av kablar och verkstadsmaterial.
Skapa konto

Tanken är väl att ha islagsmutter, även om gänga direkt i plywood säkert skulle funka med... 😄

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.