useless
useless: Eftersom kväve varken finns i metan eller propan/butan så är det i princip bara förbränningstemperaturen som bestämmer hur mycket NOx som bildas och där skiljer det väl inte så jättemycket?
40 svar · 35,6k läst
·
budde2
budde2: Häng av avloppsslang från avloppet och låt den hänga ner i en hink starta program och avbryt när maskin har tagit in vatten genom att hålla in startknappen. Tömmer den 3 ggr i rad? ok, allt funkar Om inte: Kolla så att du har monterat tillbaka det vita locket och gråa locket korrekt i sumpen med ett klickljud. Annars: följ lortiga bruna gången ovanför det du har ringat in på
12 svar · 4,5k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] det har möjligtvis ett samband kyldelen brukar funka men frysen ballar ur vid denna tempen
10 svar · 6,0k läst
·
D
Dannepoke: Fick loss slangen. Kontrollerade den, gjorde rent och satte tillbaka ordentligt. Det var ganska dålig genomrinning men inget stopp, men kan mycket väl ha varit den som var problemet. Har nu testkört och allt fungerar som det ska igen. Tack!
7 svar · 5,9k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Man kan ju knappast vara fattig om man köper en mjölkskummare! och är man inte fattig så är summan för en ny med garanti försumbar , felräkningspengar, en kroglunch mindre osv
11 svar · 3,5k läst
·
slaskman
slaskman: [citat] Min höll 3 ! Ren vinstlott mao !
6 svar · 5,2k läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Nu var det dock 2 olika maskiner. Den där det läcker öppnade jag upp själv och den maskinen är skrotad. Var en 6år gammal Miele och garantin hade ju redan gått. Körde den läckande i ca 1.5år till tills nåt annat fel dök upp (kommer ej ihåg vad det var för felkod tyvärr). Så jag körde den totalt 7.5år. Måhända det var bara nån tätning men enligt Miele skulle allt
234 svar · 44,9k läst
·
M
m@nge: Blir en retur av elementet från amazon. Helt kasst var det, blev inte varmt och ibland fungerar det och ibland inte. Ny är ett original från Bosch beställt.
22 svar · 5,9k läst
·
S
Sågspån2: [citat] Tack.. gör ett försök...
2 svar · 1,4k läst
B
BobbyMel: Renoverar hemma och skall samband med det köpa vitvaror och elektronik för kök, tvättstuga och till viss del vardagsrum. Är det någon poäng att försöka samla alla dessa inköp vid ett tillfälle och en handlare och därmed kräva rabatt(exempelvis Elgiganten)? Eller är det snarare så att man skall jaga bästa pris hos olika handlare och eventuellt även sprida ut inköpen till
0 svar · 838 läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] viktigast måste ju vara att den håll rätt temp och bakar jämt
24 svar · 7,8k läst
·
M
Mjärn: [citat] Se där ja! Är såna här saker lätta att göra själv? Jag har aldrig gjort det tidigare och är väl ingen handyman.
21 svar · 2,7k läst
·
R
ronba610: Hade liknande fel på Miele FN12827S, nu avhjälpt efter att ha bytt ECQL 1uF X2 (den stora svarta rektangulära kondingen) till https://se.rs-online.com/web/p/film-capacitors/7398663 (ECQUAAF105M) eftersom den ursprungliga är obsolete. Min frys gick igång med startkondensatorn men stannade efter ett par minuter och stod därefter och hmm:ade tills överhettningsskyddet kickade in. Ofattbart
30 svar · 8,9k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] Ring garantiservice
2 svar · 1,8k läst
Bigbanghank
Bigbanghank: [citat] Ok, då ger jag upp med den och beställer nåt nytt. Tack för hjälpen.
2 svar · 1,9k läst
useless
useless: [citat] Timern sitter i bottenplattan, så om du mäter i bottenkontakten på kannan ska du få samma värde som när du mätte på elementet. Dock kan det kanske vara svårt att komma åt kobtaktytorna där.
37 svar · 10,9k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] kan ju vara en tillverkningsmiss på originalet eller att toleranskedjan upptäcktes vara felaktig och åtgärdades men det lär vi aldrig få reda på när vi inte vet hur ditt gamla såg ut när det var nytt! du har ett hack extra i den nya så antagligen är elementet nummerändrat från ursprunget, kanske inte samma tillverkare eller så är det modifierat för att passa.
25 svar · 3,8k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] du ser ju på bilden i länken jag skickade hur den skall se ut och på dina bilder hittar jag den inte
15 svar · 5,8k läst
·
N
NyAnvändare: Hej Delen som håller uppe grilljärnet i vår micro är sönder och jag hade behövt tejpa eller limma fast den på något sätt, finns det något sådant att köpa någon som vet?
0 svar · 1,3k läst
M
M.West: [citat] Fungerade för mig med. Men tog några försök där ingenting hände. Sen börjad den pipa. Jag stängde av den, och nu går den som vanligt Grymt. Stort tack för tips! (Siemens Varioperfect 12E16)
11 svar · 9,0k läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] Finns ingen på våran "Husqvarna" heller
2 svar · 1,5k läst
·
A
Avemo: Jag hade framgång med att bygga en ny termostat till ett kylskåp nyligen. När det är en kombinerad kyl / frys brukar termostaten bara reglera kylskåpsdelen medan det blir vad det blir i frysen. Visst är det tänkbart att en del av problemet är köldmediebrist. Men det är möjligt att det går att dra ut på det ett tag till. Du kan ju prova att koppla förbi termostaten så att
8 svar · 5,3k läst
S
Anonymiserad 137805: Rödalger! Nästan inte giftiga alls. Följer med vattnet in Extremt stor överlevnadsbarhet
1 svar · 2,6k läst
·
N
nissebrun: [bild] Hej. Skickar ut en liten ”gåta” här på forumet och den är om någon möjligen kan identifiera denna plastbit som jag hittade på botten inuti vår diskmaskin från IKEA. Den är 34 mm i diameter och har samma grå färg som övrig inredning därför misstänker jag att den tillhör diskmaskin.
0 svar · 1,2k läst
·
C
Anonymiserad 137805: [citat] Troligtvis cirkulationspumpen
1 svar · 3,1k läst
Isakare
Isakare: Haft en HQ värmepumps tumlare, en sån vill jag inte ha igen. Kondensorn gick inte att göra ren, och om tvätten blev torr var ett lotteri. Reklamerade 2 ggr, men det var inget fel, bara en egenskap.
16 svar · 7,4k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] har du knuffat på maskinen när det larmat e:15 så har du troligen fått in vatten i microbrytaren och då löser jfb bara att býta
5 svar · 1,3k läst
B
BjornAJohansson: Gjorde om o-ring montaget, den satt lite i kläm, nu är det ok.
5 svar · 2,9k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Finns inga i hällen
16 svar · 10,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.