Vitvaror
husmor21: En uppdatering - köpte nya stötdämpare och lyckades med bytet! Maskinen går riktigt bra, som att den vore ny: tyst och jämt. Tusen tack för hjälpen med att ringa in problemet och avdramatisera själva bytet :-)
Anonymiserad 137805: [citat] jag hade avvaktat med grovdammsugaren i det längsta mycket sällan det är fel på avhärdaren har du salt i nu?
Anonymiserad 137805: [citat] rengör kanaler och fläkten samt ev elementet krävs demontering inga snabbfixar flödesdektorn är tempgivarna
Anonymiserad 137805: [citat] Bland annat ja!
Anonymiserad 137805: [citat] Cylinda har inga tekniker kvar och kundtjänst är bara till för att sälja nya ting. De behärskar abtagligen inte heller turkiska då dessa skåp tillverkas av arcelic i turkiet, samma turkiet som ser till att vi slipper att gå med i nato, den lilla nollan är dock troligen att avfrostningssensorn är utan för mätområdet
Yad: [citat] Tack för svar! Jag testade ugnen en snabbis och självklart funkar den. Dock vet jag inte om värmen stiger ner för mkt nu när det försvann lite isolering. Men kanske inte har betydelse som du säger. jag återkommer :)
Anonymiserad 137805: [citat] Bortsett från att hela denna konstruktionen är per definition skit, så är det vanligt att värmaren som är integrerad i motorn som lägger av MEN kretskortsfel är väldigt väldigt väldigt vanligt på denna plattform. Kretskorten brukar hålla 5-år + - någon månad, och din maskin började tillverkas 2018... Har Du köpt den på RÄTT ställe så är det 5-års garanti på
Anonymiserad 137805: låsreglen har hoppat över återställ eller byt regel
Anonymiserad 137805: Den är så till åldern kommen att det troligen är en rutten slang. Kan höra till ditt arbete med pumpen. Men maskinen måste ut så börja med det
Staffan-N: Hth visar ett "garage" till en dammsugare på sin sina, men gissar att det bara är mekaniska gångjärn som fjädrar upp när när dammsugaren trycker sig ut, sen får man stänga manuellt nör dammsugaren är tillbaka i boet https://www.hth.se/expertraad/smart-kok/
mlindsten: Uppdatering: Jag skickade ett mejl till Mieles kundtjänst här om veckan och frågade om det knäppande ljudet (jag skickade även med min inspelning). De svarade att maskinen inte ska låta på det viset och föreslog att vi skulle boka en servicetekniker. Efter att ha pratat med dem på telefon så gjorde vi så. Teknikern var här i tisdags och uppgraderade mjukvaran i maskinen och det
JSten: Kanske ska tillägga att jag är en snål jäkel. Initialt hade jag tänkt knåpa ihop en egen lösning med någon microprocessor, ds18b20 och relä, men när jag såg modulen för 100 kronor så vann latheten... Nu har jag iofs kompletterat med en temperaturlogger i efterhand för att få in temperaturen i mitt metricssystem (ds18b20 +esp8266).
bjorsi: [citat] Tack för svar. Kom fram till att den passa här hemma :)
Anonymiserad 137805: [citat] Om det klantades till vid nytet av förångas så kanske det inte är så mycket köldmefia kvar. På dessa byter man vanligtvis hela den kalla modulen på en gång och sitter det ju redan en ny fläkt i.
Kurtivan: Tack för att du uppdaterade. Vi har nog en precis likadan maskin som nu är mellan 5 och 10 år. Inga problem som du hade men det jag upptäckt är att luckan liksom hänger i öppet läge och man får lyfta den lite för att stänga.
steve5432: Har kört en AEG 80 cm häll sedan 2011, funkar perfekt, och flitigt använd även om glaset börjat bli lite smårepigt. /S
Anonymiserad 137805: [citat] vet inte vad du har för modell exakt men kortet det sitter bakom vredet kostar kanske 2000.- om det finns att få tag på
BirgitS: I tillverkarnas egen information har det nog aldrig stått utan man fick fråga i butikerna tidigare. Kan ju vara bra att kolla upp omdömen när du har hittat en häll som du är intresserad av, för i många fall går det ju att hitta olika sorters klagomål.
magnu: Utmärkt, När jag skurit bort för luckan såg jag kylelwmentet, men det såg fint ut tills jag tittade i överkanten, där låg det ludd. Jag fick plockade varje luddtuss mellan lamellerna med pincett. En tuss i taget.
c_olsson: [citat] Om diskmaskinen har aquastop så krävs i regel mer än 0.3 bar. Men om aquastop saknas så kan det räcka med så lågt som 0.1 bar dvs det räcker då med att ställa dunken på översta hyllan i köket. 0.2 bar är ungefär det tryck vattnet har i en vanlig kran när man häller upp vatten i ett glas (högre tryck gör att vattnet skvätter ut över hela köket..)
c_olsson: [citat] Jag gör så. Det blir mest fjärrvärme som används vilket oftast är billigare än elen. När solen skiner så blir det mest soluppvärmt vatten. De flesta diskmaskiner är konstruerade för att kunna anslutas till varmvatten. Det beror på att utomlands används främst gas för uppvärmning av varmvatten och elen är i regel 2-3 gånger dyrare.
Amatör123: Har nu rengjort spishällen med skrapan från Unger, blev jättebra! Jag var lite nojig att jag skulle råka repa den, men det gick som sagt bra. Tack för alla svar!
Joe Nice: [citat] Bilden är innan jag gjorde rent och la på mer. Sprickan såg jag, men missade om det är fler än 2 ställen. Tack för uppmärksamheten!
Alexander Emanuelsson: Tjena.. Vet inte vad jag gjorde men nu funkar den.. Ryckte och drog i massa kablar där.. Får väl ta och skarva om alla där vid ett tillfälle.. Tack för hjälpen ..
Music Man: Haft lite strul med vår Siemens diskmaskin, först felkod 25 sen felkod e15. Haft av slang och sugit ut en del klägg och fyllt på med vatten och sen sugit ut med grovdammsugaren. Helt plötsligt har displayen slutat att lysa helt. Har nu satt den strömlös för att den ev skall återställas . Några tips?
Max Kå: Sköljmedel är ett otyg, förstör maskinen och miljön. Nu har jag visserligen ingen självdoserande maskin längre, men byt ut sköljmedlet mot vitvinsvinäger och kör alltid extra sköljning i programmet så får du mjuka kläder, en ren maskin och en bättre ekonomi. Bulkförpackning av vitvinsvinäger kan köpas på Rusta för under 20an. Rekommenderar att man använder mellan 1-2 msk per
Hansuno: Kolla på sprängskissen vad delen heter exakt och beställ reservdelen hos Siemens på nätet.
Anonymiserad 137805: [citat] med riktiga muskler så det som syntes (man har ju sett några...) är att plåtsilen satt djupt i botten och det skulle den inte göra om insatsen var för löst dragen med 3/4 varv
Anonymiserad 137805: [citat] Jo det är imponerande att se gamla 5kronor som gåt igenom baljan. Flera av dessa har dock inte kommit via tvättgodset utan påhittiga småttingar som använt utrymmet mellan bälg och trumma som myntinkast