[SH]
[SH]: [citat] Blir det varmt? Dvs värmer den vattnet efter servicebesöket?
4 svar · 1,9k läst
N
NatBat: [citat] Hej tack för snabba svar, jo jag inser att jag får anpassa köket efter mitt kylskåp för det finns inte ett enda kylskåp på marknaden som passar detta kök. Detta förklarar varför mitt nuvarande kylskåp förstör maten. Tack då vet jag vart felet låg. [citat] Till vänster
3 svar · 1,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Tyvärr är det en öststatskonstruktion jag utgår ifrån att klockan är ställd men mär elementen för säkerhets skull och se om de spänningssätts vid rätt driftsfall annars är det minst kraftkortet du behöver byta
1 svar · 1,4k läst
Å
Återvandring: En liten uppdatering angående F11 felkoden. Då jag testkörde några gånger med det kortaste programmet så brummade tömningspumpen ibland men ville inte komma igång å tömma. Då jag kollade pumpen hade det läckt in lite vatten i själva pumphuset där rotorn snurrar. Vet inte hur rotorn sitter fast på axeln men då jag drog rotorn rakt ut med ca 25% kraft, så kom hela paketet ut ur
12 svar · 3,4k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] Jädrans va lika de är! om inte annat så ljudet...
7 svar · 2,3k läst
·
T
Talisman: [citat] Stort tack!
10 svar · 2,3k läst
·
torbeno
torbeno: https://www.bosch-home.se/service/underhall-och-reservdelar/reservdelar
5 svar · 4,5k läst
C
cpalm: [citat] Har själv denna sats från Kjell&co: https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/verktyg/mejslar-mejselset/sakerhetsbits-med-32-delar-p48730 Funkar så klart inte i alla lägen de heller, men åtminstone lite mer universella än de korta som länkades tidigare. (I övrigt är det inget speciellt med den satsen, så motsvarande från annat håll är säkert minst lika bra.)
50 svar · 16,4k läst
·
2
Anonymiserad 137805: [citat] blir säkert bra, samma som bosch serie 6
30 svar · 8,3k läst
·
R
Anonymiserad 137805: [citat] jädrans bra led lampa det där jag har 2st och skall ha fler
11 svar · 6,3k läst
·
N
Anonymiserad 137805: [citat] om du inte sugit ur slangen rejält tänk golfboll genom 1/2" trädgårdsslang så kommer det tillbaka
11 svar · 2,5k läst
·
N
Anonymiserad 137805: https://shop.electrolux.se/tvatt/tvattmaskiner/elektronik/elektrisk-ventil-2-vags-flodesmatare/p/1325186508 en lam och impotent åsna söker snabbare än vad jag gör finns många många fler att välja på men iom att du vägrar tala om vad du har ....
14 svar · 7,2k läst
·
M
matslew: [citat] Tack Ps – frysen går finfint med de nya kondensatorerna :-) Ds.
2 svar · 3,9k läst
·
B
blunden: [citat] Det var tråkigt att höra då jag i slutändan köpte precis samma fläkt som du, samt deras plasmafilter. Jag får helt enkelt se om jag upplever samma problem med fett som du gjort längre fram.
2 svar · 2,6k läst
M
Micke_xyz: Nu är den lagad, fick det som garantiärende trots att garantin gått ut. Låset byttes ut.
4 svar · 4,0k läst
·
L
lajo92: Ok, tack för synpunkter och hjälpen Ha det bra
25 svar · 9,5k läst
·
B
Bondra: Det löste sig inte för min del. Blev en ny rackare!
8 svar · 5,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Jo så är det nog varför de valt att fläkten skall tvångstyras på över resp undervärme kan man ju spekulera i temostatfunktionen är ju mer självklar
5 svar · 4,9k läst
·
Music Man
Music Man: Framförallt tagit ut filtret ned till på framsidan, sen in med dammsugen, och sen satt grovisen på slangen som sitter där innanför luckan (sorry kommer inte på namnet) brukar vara en del klägg som kommer ut då. Men gäller att det är extremt tätt mellan dammsugarmunstycket och slangen och det skall ge effekt.
32 svar · 7,9k läst
·
H
hapazard: Funkar kanon kan jag intyga med, även ungssäkra keramik och glasformar går fint. Emalj och glasyr är ju brända vid betydligt högre temperatur är vid pyrolys, så tar inte skada alls.
5 svar · 5,2k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] en glasbit har jag varit med om och den syns då uppifrån när man tagit bor röret till övre spolarmen
60 svar · 37,2k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] HA ha ha jo på 70-talet var det en stor tillverkare av audiovisuella hjälpmedel. Nu har Arcelik köpt namnet och tillverkar skit för att de vet att alla idioter tror att det är ett tyskt kvalitetsmärke fortfarande och folk köper i den tron...
3 svar · 1,2k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] det finns båda flödesgivaren för att mäta vattenmängden och pressostaten till torrkokningsskydd och överfyllnad
12 svar · 5,7k läst
·
O
Anonymiserad 137805: [citat] de polska modellerna är inte representativa för BHS sortimentet
16 svar · 11,8k läst
·
G
Anonymiserad 137805: [citat] ipklassningen gäller bara med stängt lock
16 svar · 4,5k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] Det är min övertygelse att dessa LG har kondensorn på baksidan,fläktkyld mot golvet
1 svar · 2,3k läst
torbeno
torbeno: Har du testat att hålla en kraftig magnet framme vid luckan till vänster om torx 10-skruven? Där sitter hall-sensorn som känner av om luckan är stängd, Så att inte magneten i maskinen är kass.
7 svar · 2,3k läst
J
joakimi: Hej, tack Electroluxarn för hjälpen. Efter byte av spolarmsväxlare verkar diskmaskinen nu fungera som den ska igen. Skönt att inte behöva slänga bort en maskin med bara 8 år på nacken.
38 svar · 9,4k läst
·
M
magnu: [citat] Jordfelsbrytarna är specade till max 30mA, så de löser vid lägre strömmar. Dessutom lastar skickar Y-kondensatorerna i elutrustning ut ström i jordledaren. Därför är lite av marginalerna i jordfelsbrytaren redan förbrukade, vilket gör att utlösningsströmmen sjunker ytterligare.
58 svar · 5,5k läst
·
Jonas Persson
Jonas Persson: [citat] Funderar på det där med tryckstötar och om det gör någon skillnad om man har kommunalt vatten eller ej. Egen brunn innebär även en hydrofor eller hydropress som borde göra systemet mindre stumt, därmed inte lika kraftiga tryckstötar och färre fall där rören trycks isär. Eller tänker jag fel?
117 svar · 43,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.