Maskinen skall ha någon zeolit-mineral-torkfunktion, men disken är ganska blöt när maskinen är klar. Hur kollar man om funktionen är hel och fungerar?
Läser jag bruksen står det som första felorsak för fel "Diskgodset är inte torrt" att "Ingen sköljglans har använts eller doseringen är för lågt inställd". Vi använder inte sköljmedel, måste man ha i det för att torkfunktionen ska gå igång?
Vi brukar använda program "Auto" men det står ju faktiskt inte någon torksekvens under beskrivningen av programmet. Är det bättre med program "Eco"? Där står en torksekvens med.
Jag har testat extrafunktionen torkning men märkte ingen större skillnad.
/Höghus
Läser jag bruksen står det som första felorsak för fel "Diskgodset är inte torrt" att "Ingen sköljglans har använts eller doseringen är för lågt inställd". Vi använder inte sköljmedel, måste man ha i det för att torkfunktionen ska gå igång?
Vi brukar använda program "Auto" men det står ju faktiskt inte någon torksekvens under beskrivningen av programmet. Är det bättre med program "Eco"? Där står en torksekvens med.
Jag har testat extrafunktionen torkning men märkte ingen större skillnad.
/Höghus
Jag har två diskad i köket sedan snart 3 år tillbaka. Kanske inte samma maskin som dom säljer under namnet nu men samma problem. Disken blir inte torr om man inte är med och öppnar luckan när den piper. Riktigt kasst tycker jag. Diskar rätt bra iaf.
Sjöljglans gör så att vattnet lättare rinner av diskgodset, så det blir mindre att torka. Testa med det först, billigast duger.Höghus skrev:
Maskinen skall ha någon zeolit-mineral-torkfunktion, men disken är ganska blöt när maskinen är klar. Hur kollar man om funktionen är hel och fungerar?
Läser jag bruksen står det som första felorsak för fel "Diskgodset är inte torrt" att "Ingen sköljglans har använts eller doseringen är för lågt inställd". Vi använder inte sköljmedel, måste man ha i det för att torkfunktionen ska gå igång?
Vi brukar använda program "Auto" men det står ju faktiskt inte någon torksekvens under beskrivningen av programmet. Är det bättre med program "Eco"? Där står en torksekvens med.
Jag har testat extrafunktionen torkning men märkte ingen större skillnad.
/Höghus
Har en Bosch med Zeolith och inget som ska aktiveras, utan "fungerar bara". Allt torkar som det ska under förutsättning att det inte finns kanter på porslin/kärl som gör att vatten blir stående kvar. Öppnar inte maskin förrän den svalnat.
IKEAs maskin ser ut att kunna vara en Bosch enligt bilderna och de skriver "mineraltorkning", troligvis för att Bosch använder det begreppet.
IKEAs maskin ser ut att kunna vara en Bosch enligt bilderna och de skriver "mineraltorkning", troligvis för att Bosch använder det begreppet.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det står "diskmaskin med mineraltorkning" och ser ut som Bosch/Siemens. Kan inte se att de skulle använda annat material, men behåller varumärket Zeolithtorkning för egna produkter.electroluxaren skrev:
Den här symbolen dyker upp när det är 25 min kvar på en Auto-disk, jag antar att zeoliten börjar jobba då.
Öppnar jag luckan hörs att en fläkt varvar ner och det nåt sprak/knaster som avtar.
Får köpa sköjmedel och testa om det blir bättre. Fru Höghus klagar på att besticken är fula, det kanske också blir bättre med sköljmedel.
/Höghus
Öppnar jag luckan hörs att en fläkt varvar ner och det nåt sprak/knaster som avtar.
Får köpa sköjmedel och testa om det blir bättre. Fru Höghus klagar på att besticken är fula, det kanske också blir bättre med sköljmedel.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden