Vitvaror
Anonymiserad 137805: den kom väl med fem års garanti? Erdogan skrattar hela vägen till banken Tror inte att vi kommer med i Nato bara för att vi köper turkiska vitvaror men byt diskmotorn artikelnummer 1752480100
torbeno: [citat] Minsann, jag tar tillbaka min rekommendation omgående. Köp inte denna maskin. Jag får skylla på att jag lämnat konsumentmarknaden.
Anonymiserad 137805: precis packboxen till pumpen man kan byta hela pumpen vilket är lättare
Anonymiserad 137805: [citat] du får kolla om den finns kvar och inte utgått
Anonymiserad 137805: [citat] Nej det är inte spår av läcka har du gasbrist är det förångaren
tombe691: Tack, inom bygghandel brukar ju dock företag kunna få rejäla rabatter, både 20 och 30% om de handlar återkommande. Gäller detta även här? Finns det några grossister eller jobbar alla direkt mot tillverkarna?
Anonymiserad 137805: [citat] Eller riv du ser ju redan brottsanvisningarna.... tyvärr så spricker gummi som köps från PRC, bara se på Feltemas bränsle och vakumslangar
MultiMan: [citat] Vadå? Glassbytta verkar ju helt ändamålsenlig och man har ju tydligen fortsatt köra maskinen. :rofl:
Anonymiserad 137805: [citat] du kan ha en begynnande läcka, ta fram den och plocka bort höger plåt så ser du rätt bra
HeloBE: Vi ska bygga om köket och i sambons plan där vi inte har överskåp nära spisen blir det konstigt att helt plötsligt hänga en micro där det annars kunde ha hängt överskåp. Nu har vi hittat video från USA om micro som man bygger in i underskåpet och där man drar ut den som en låda. Finns detta i Europa? Har inte själv lyckats hitta någon.
Anonymiserad 137805: [citat] Detta är den enklaste modellen sk. Instegsmodell, inga finesser bara det absolut nödvändiga för att fungera, ingen påkostad kvalitet, detta märker du som brukare att botten är av plast, högt ljud, samt att korgarna är usla. Jmf med en serie8 i en fysisk butik så ser du vad jag menar
Anonymiserad 137805: [citat] NEJ ingen ventil av i dag passar man måste bygga om Om den går att ta isär så går man ta bort magneten först och skruva loss den del som magneten sitter på
Anonymiserad 137805: [citat] enklaste felet att åtgärda ta bort behållaren och tryck ner o-ring inkl stöd med pekfingret, saknas pekfinger eller att det inte passar använd valfritt annat finger, tex nära anhörig, inga andra verktyg för att slippa repor som kan i framatiden medföra mindre eller större läckor från berört ställe. Utförligare instruktion kan skickas mot postförskott via post nord men det
Anonymiserad 137805: [citat] 1 års sk. garanti är ju deras avtal med kund och det är ju otroligt mycket bättre än ingenting. Skall bli kul och höra om någon har någonsin har lyckats med detta.
Astolpower: Nu går den igen. Körde förbi tippen och slängde en spis. Hittade en likadan diskmaskin, något älder. Som någon hade slängt. Tog kondensatorn från den maskinen. Har gått halva programmet nu, hoppas det kommer funka nu.
Kashew: Ajdå, typ det jag var rädd att läsa. Tack för svaret experten.
sjoelund: Ja, det är en lite speciell apparat och jag stör mig på den biten. Men den tvättar iafl bra än så länge...
Anonymiserad 137805: [citat] Översvämning som nämnts här har den stått i ett ouppvärmt utrymme har den frusit sönder. bara att riva isär och hitta var
magnu: Vi hade liknande element i en annan produkt. För att klara isolationsprovet i sluttestet, så värmde vi alltid på elementen någon minut eller 2 före isolationstestet.
Anonymiserad 137805: [citat] Undras om inte det är gjort på dessa 11 år som har gått
Thomas59: [citat] Ok, då vet jag det. Låter rimligt. Tack!
Anonymiserad 137805: [citat] det ser ut som om slangen från avloppspumpen har gjort sitt och slangen mellan brun och a-pump samt påfyllningslangen längst bak till vänster
Anonymiserad 137805: [citat] helt enkelt.... dax att spara pengar till detta redan nu för den dagen kommer betydligt snabbare än du önskar
budde2: Den där proppen är helt hopplös. Jag fick hålla på en hel del med elkabel, spruta med slang, hett vatten men till slut gick det. Var försiktig med nippeln inuti tanken då plastgängorna är sköra men det ska vara tätt när du drar den. Bra jobbat! Om det är en zeolit är det säkrast att vända maskin upp o ner och ta av botten. Rucka så lite som möjligt på zeoliten, märk väl hur
Daniel 109: Jag gjorde så med en 230V spis för kunna köra en extra ugn vid ett speciellt tillfälle. Då körde jag enbart ugn och inte något grill läge. Senare lyftes spisen in som backupp med samma inkoppling när den ordinarie spisen gav upp. Då användes även plattorna, men med försiktighet. Säkringen gick inte någon gång. Så visst går det.