Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] blinkar ingen på filmsnutten kan du göra om detta?
Anonymiserad 137805: [citat] Ja den fixar ju du lätt som allt annat du påstår här.
Cadeex: [citat] Beställde från dom för två år sedan. Funkade utmärkt.
Aeroabuser: Kontakterna till värmare och fläkt sitter längst in till vänster du behöver inte ta bort plåtar eller liknande för att mäta, har dioder för ex -18 blinkat så är det troligen elektroniken, annars kan det vara temperatur givaren som glappar, den som är nedstoppad i förångaren
Chippe: Metallflärparna som man kommer åt från ugnen där man byter lampa går att böja ut, därefter kan man skjuta upp sockeln. Skruva bort 4 skruvar och lyft spishällen och dra ut. Markera en av kablarna till sockeln med en prick och på sockeln där den satt. Min sockel funkade efter att jag skrapade och rengjorde kontaktytan.
MathiasFr: bearbeta = skära + bryta/knäcka ?
andymannen: Vi hade Gaggenau innan men det har åkt ut och ersatts med Miele rakt igenom. Vi köpte från det "övre" segmentet prismässigt. Det är avskalat, snyggt, funktionellt och en fin kvalité rakt igenom. Förutom en egen app där man kan beställa diskmedel mm så kan man få in det i Homey, HA, osv om man känner för det. Vi bytte även ut tvättmaskin och tumlare. Tycker det är bra med osynlig
Anonymiserad 137805: [citat] Köp tbå små och ställ ovan på varandra
rolflidvall: [citat] Lite återkoppling, hade skåpet avstängt med öppen frysdörr i 6 månader, och faktiskt, nu har det varit på i en månad och ännu inte en tillstymmelse till is och det kommer även kondensvatten i behållaren. Stort tack för tipset!
b8q: [citat] Kall omstart, som vilken dator som helst alltså…
makor: [citat] Hej, några år har gått sedan du skrev om ditt problem. Jag har likadan ugn och har nu upplevt exakt samma problem som du beskriver, på pricken! Måste få fråga dig om hur det gick? Hittade du någon lösning? Jag tar mer än gärna del av den isåfall?
Anonymiserad 137805: [citat] ja det är bökigt och man tror att det går sönder hela tiden
Anonymiserad 137805: [citat] en stor råtta som ätit av slangen till pressostaten
Anonymiserad 137805: både BSH och electrolux har haft dåliga diskmaskiner som brann i parti och minut, de absolut flesta rök det bara ifrån men det kan vara någon som bidrog till brand i intilliggandes köksskåp. sommarstugor som står kallställda är det mycket vanligt att det kryper in fukt i olika komponenter där bla startautomatiken för kylar och frysar rätt ofta exploderar, sällan med utvecklad brand
Jpe1234: Uppdatering! Jag bokade en service-tekniker ifrån Bosch och dom hittade ett fel på touch displayen. Han förklarade att bakom displayen sitter det fjädrar bakom varje knapp som ska känna när varje knapp trycks in. Denna fjäder bakom play/pause knappen hade "lossnat" så en ny display blev monterad och nu funkar äntligen maskinen. Detta täcks utav Bosch 2års garanti och kostar därför
axelman: Tack Frysen är gammal och det är förmodligen lättare att hitta en ny bra frys jämfört med att hitta en BRA TEKNIKER. Trevlig helg till er alla på Forumet. /Axelman
Anonymiserad 137805: [citat] Som jag skrev kablen i dörren
Anonymiserad 137805: [citat] Du har fortfarande fel på kretskortet
Bambi2: [citat] Jag vet inte vad som händer för mitt hus håller på att trilla sönder!:surprised: Nu vet jag varför diskmaskinen inte tömde riktigt, det var stopp i avloppet. Hur rensar jag lättast detta, eller ringer jag en rörmokare i morgon?
Bambi2: [citat] Tack nu har jag hittat för 600kr, men är den lätt att byta, hur får jag loss den gamla?
JohanLun: Det där lärde man sig om man tittade på svt som barn! https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.svtplay.se/video/843kRkK/pa-kurs-med-kurt/avsnitt-1%3Finfo%3Dvisa&ved=2ahUKEwiD8vvT9dj-AhXzQvEDHXOfASYQjjh6BAgPEAI&usg=AOvVaw3BXeoh2lqY_lGdlbvRXlGm
Anonymiserad 137805: om den har flottören nere i brunnen, kolla att den går fritt. kolla dalar på avloppslangen nästa stege är att prova med pressostat byte sista steget byta diskmotor
Anonymiserad 137805: [citat] Du kan alltid utgå ifrån att säljarna på elgigantenn inte talar sanning och bara talar för de varor dom har högst provision Plastskrov skall vara billigt och enkelt inte bra. Dessa är till för de allra fattigaste som EG inte har råd till en diskmaskin. Askon är en helt annan maskin, lite som att jämföra äpplen och päron
MathiasFr: [citat] Lite enklare än en SCC men den kan inte ha gått många timmar: https://www.blocket.se/annons/goteborg/rational_combi_master_plus_xs_6_2_3/108293906
heisiandiishe: [citat] ok, testar att kolla och hoppas på det bästa
hemmabygg: Vi har samma frys och hade hjälp av Electrolux för service 2 gånger, 2019 samt 2020 (inom 5-års garantitiden). Liknande problem satte igen sig för att avfrostningen inte fungera. Inget man direkt blev varse om utan helt plötsligt kunde den inte kyla vilket i sin tur visade sig bero på att kylpaketet frostat igen. Vi trodde i början att det kunde bero på att vår dotter skulle hämta
MathiasFr: Så här kan de se ut: https://cdn.lesnumeriques.com/optim/test/16/163169/1cabc848-plaque-a-induction-sauter-spi9544b-la-simplicite-au-service-de-la-cuisine_wtmk.webp För denna häll: https://www.lesnumeriques.com/table-de-cuisson-a-induction/sauter-spi9544b-p61757/test.html Och här finns några till:
Mattias_Jo1: [citat] Nja..fick tag i dem. En svensk som svarar så nu är bollen i rullning iaf.
Buffelkantarellen: Fick tillbaka 3600kr på försäkringen för den gamla så beställde en Bosch idag. Hoppas på bättre lycka med den! ;)