electroluxaren skrev:
Vad vill du visa med detta?
Att det ska vara en 15W-lampa om det är en 400V-spis?
 
P
Anna_H Anna_H skrev:
Att det ska vara en 15W-lampa om det är en 400V-spis?
utterbom är kanske ditt alter ego? men visst det kanske är precis så att en viss cylinda ugn finns i flera varianter och en viss modell med 400V skall ha en 15W lampa, men vad hjälper det trådstartaren som har en husqvarna så här 5-år senare? som dessutom har två lampor på 25W styck!
 
electroluxaren skrev:
utterbom är kanske ditt alter ego? men visst det kanske är precis så att en viss cylinda ugn finns i flera varianter och en viss modell med 400V skall ha en 15W lampa, men vad hjälper det trådstartaren som har en husqvarna så här 5-år senare? som dessutom har två lampor på 25W styck!
Nej, det är inte mitt alter ego. Det är min tolkning av vad Utterbom menade. Utterbom är ny medlem och det var hens första inlägg. Hen vet inte att man får länkar till gamla trådar, utan försökte väl vara hjälpsam.
 
  • Gilla
utterbom och 1 till
  • Laddar…
Förstår att det ser lite konstigt ut, men jag letade efter ugnslampa till min Cylindaspis och "hamnade" på detta gamla inlägg.
Jag bytte lampa igår på min spis och hade bara en 15W 230V 300 gr. liggande i en låda. Den som pajat har kämpat på sen 2008 då jag köpte spisen och det var en 25W 230V.
Denna 15W höll bara 1 minut så jag började forska efter varför den slocknade, och hamnade på Cylindas sida... Därför ville jag bara vara till hjälp med denna lilla upptäckt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
I våran Electrolux spis så pajjade lampan
Köpte på Ica lampor för ugn. Pajjade direkt, köpte original från eluxhrmsida så höll det (y)
 
  • Gilla
utterbom
  • Laddar…
T TheGame skrev:
I våran Electrolux spis så pajjade lampan
Köpte på Ica lampor för ugn. Pajjade direkt, köpte original från eluxhrmsida så höll det (y)
Ska ut i hettan nu och handla, får se vad jag får tag på för sorts lampa och återkommer med svar...
 
U utterbom skrev:
Ska ut i hettan nu och handla, får se vad jag får tag på för sorts lampa och återkommer med svar...
Som sagt hittar du ingen som håller så Google originallampan. Finns säkert nån "officiell reservdelssida"
 
P
25w ugnslampor är inte lika svåra att finna som 40w
 
På Clas Ohlson finns 15w och 40w, men inte 25w.
För mig blev det Kjell o compani. 25w 300° har kört den i 2 tim ikväll och funkar fortfarande.
Nu får framtiden avgöra om köpet var ok... Förpackning för en 25W ugnslampa, E14 sockel, 140lm ljusstyrka, tål upp till 300°.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mitt lampproblem löstes först när sambon köpte ugnslampor i usa. Har ingen förklaring till problemet. Provade 15 liksom 25 W inhandlade i olika butiker. Om de köptes på clasolson eller Elon spelade ingen roll.
 
U utterbom skrev:
På Clas Ohlson finns 15w och 40w, men inte 25w.
För mig blev det Kjell o compani. 25w 300° har kört den i 2 tim ikväll och funkar fortfarande.
Nu får framtiden avgöra om köpet var ok...[bild]
Den fungerar fortfarande i skrivande stund.
 
C
U utterbom skrev:
Den fungerar fortfarande i skrivande stund.
Kan tillägga att jag hade mindre god framgång med Kjell & Co:s 25-wattare av märket Goobay. Förhoppningsvis är lampan du köpt av bättre kvalitet. Min höll bara någon månad. :(
 
  • Gilla
utterbom
  • Laddar…
Nu har det gått en bra tid sedan jag bytte ugnslampan, 25 W 230V 300° från Kjell o Company, och den fungerar fortfarande på våran Cylindaspis 230 Volt.
 
C
Nedis = (y), Goobay = :thumbdown: med andra ord.
 
  • Gilla
utterbom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.