35 062 läst ·
28 svar
35k läst
28 svar
Ugnslampa håller inte
utterbom är kanske ditt alter ego? men visst det kanske är precis så att en viss cylinda ugn finns i flera varianter och en viss modell med 400V skall ha en 15W lampa, men vad hjälper det trådstartaren som har en husqvarna så här 5-år senare? som dessutom har två lampor på 25W styck!Anna_H skrev:
Nej, det är inte mitt alter ego. Det är min tolkning av vad Utterbom menade. Utterbom är ny medlem och det var hens första inlägg. Hen vet inte att man får länkar till gamla trådar, utan försökte väl vara hjälpsam.electroluxaren skrev:
Förstår att det ser lite konstigt ut, men jag letade efter ugnslampa till min Cylindaspis och "hamnade" på detta gamla inlägg.
Jag bytte lampa igår på min spis och hade bara en 15W 230V 300 gr. liggande i en låda. Den som pajat har kämpat på sen 2008 då jag köpte spisen och det var en 25W 230V.
Denna 15W höll bara 1 minut så jag började forska efter varför den slocknade, och hamnade på Cylindas sida... Därför ville jag bara vara till hjälp med denna lilla upptäckt.
Jag bytte lampa igår på min spis och hade bara en 15W 230V 300 gr. liggande i en låda. Den som pajat har kämpat på sen 2008 då jag köpte spisen och det var en 25W 230V.
Denna 15W höll bara 1 minut så jag började forska efter varför den slocknade, och hamnade på Cylindas sida... Därför ville jag bara vara till hjälp med denna lilla upptäckt.
Mitt lampproblem löstes först när sambon köpte ugnslampor i usa. Har ingen förklaring till problemet. Provade 15 liksom 25 W inhandlade i olika butiker. Om de köptes på clasolson eller Elon spelade ingen roll.
Klicka här för att svara