Rörmokare där idag, inget stopp. Förmodligen fel med diskamskinen

• Wow
  • Haha
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
M Mygelmeister skrev:
nä du
det är inte fel på en diskmaskin med denna symptomen aldrig och i synnerhet inte två på samma adress /vattenlås.
ring en bättre röris en mer seriös.
du såg ju själv hur sakta det rann ut ur hon när du fyllde den full.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Fyll vasken. Lossa röret under vattenlåset och led det till en hink. Om det tömmer snabbare så har du begynnande stopp i avloppet (skapar mottryck). Går det lika långsamt så hade jag kollat vattenlåset. Tror inte heller på att det skulle vara något fel på diskmaskinen.

Hur tömmer de andra vaskarna i hushållet? Kan vara problem med avluftningen på stammen också.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
M Mygelmeister skrev:
Och han filmade hela vägen? För att kunna konstatera att det ej är stopp / förträngning.

På din film så är det enligt mig ett tydligt tecken på blockage någonstans.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Som @Dr Benz är inne på kan det vara ett avluftningsproblem och då krävs det lite mer hjärna hos rörkrökaren för att lista ut var det felet kan sitta.

Rören måste filmas en bit ner om man ska kunna säga något säkert om blockeringar. Gjordes det? Kollades bara ner till golvet eller gjordes försök till rensning längre ner? Även om man inte filmar måste man iaf försöka rensa en bra bit ner. Är det problem med avluftningen så krävs ytterligare undersökningar.

Att två maskiner efter varandra har exakt samma fel tror jag inte på.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.