B
Bill Algö: [citat] vad står det i bruksen om denna symbol?, barnlås? den är ju turkisk så den kanske har uppnått eol
1 svar · 85 läst
·
B
Bill Algö: [citat] det kan ligga tövatten kvar i rännan inne i skåpet, det kan bero på att det är is kvar som fortfarande smälter därför säger man 48h med öppen dörr gärna en fläkt som hjälper till med att cirkulera luften
2 svar · 118 läst
B
Bill Algö: [citat] bakom plasten lossa och ta ur bakväggen
2 svar · 80 läst
·
J
janerik12: [citat] Ber om ursäkt för sent svar! Jag hade inte tillgång till en tillräckligt stark "blåsare" men det gick till slut och kom ut en massa godsaker ;) Tack för tipset!
9 svar · 1,1k läst
·
R
ransjo: Skulle någon kunna skicka filen till mig också? ransjo@gmail.com Tack på förhand!
111 svar · 46,1k läst
·
L
leif.axel: Nu har jag bytt den också, tyckte det inte var så krångligt, har en bra lödstation och jag gjorde som du och klippte av benen först och jag är snart pensionär. Har kört 4 maskiner problemfritt. Jag tyckt att den har haft konstiga ljud för sig innan men inte nu.
11 svar · 1,9k läst
·
V
Vill lära mig: [citat] [citat] Tack för hjälpen! Det blir att kontakta elektriker!
12 svar · 259 läst
·
A
Abraham Hagos: Det stämmer.
7 svar · 1,9k läst
·
F
Fixaren11: Hittade en video som på ett tydligt sätt visar isärskruvning av maskinen: [MEDIA=youtube]r2bulzg80kw[/MEDIA]
80 svar · 46,8k läst
·
D
Dilato: [citat] Jag har samma goda erfarenheter av tretti.se har köpt elektrolux induktionsspis och bluegas gasolgrill därifrån. Dom har pris match så det ä ren "no brainer"
7 svar · 125 läst
Svarta trasten
Svarta trasten: [citat] Förstås. Jag tror dock inte Netonnet säljer den här modellen eller en med dessa två egenskaper, under namnet Andersson för 1000 SEK, vilket du trodde. Det är ingen hemlighet att mycket görs i Kina eller Taiwan. Caso's är inte gjord i Tyskland heller. Deras noga formulerade slogan säger endast "Made for Germany". Tråden skapade jag för att förstå om apparater kan mäta
19 svar · 1,1k läst
·
A
Akeb: [citat] Jag lyckas inte få bort kåpan till anslutningen till kompressorn
6 svar · 193 läst
·
jonnyz
jonnyz: [citat] Tack för tråden. Jag hade samma problem. Hittade också en strumpa och nu verkar den centrifugera bättre.
12 svar · 7,5k läst
B
Bill Algö: [citat] det är väl egentligen två saker som är sämre på mielen - saknar rostfria spolarmar - dyrare reservdelar,
83 svar · 1,6k läst
·
delux
delux: Jag kontaktade också mitt försäkringsbolag (LF) och frågade om detta droppskydd var godkänt med dagens regler:
129 svar · 24,5k läst
·
F
Fritt harmoniskt hus: När vår Kenny klappade ihop efter ca 2500 tvättar så mailade jag Hemmy som vi köpt den av. Några timmar senare blev jag uppringd av kennys servicetekniker som sade att felkoden inte alls var trasigt lucklås så som det stod i manualen. Istället var det kolen i motorn som var nerslitna. Han beskrev hur jag skulle göra för att ta ut motorn och var man kunde köpa nya kol. Några dagar
8 svar · 7,4k läst
E
Expex: [citat] Hej! Nej, nivåkammaren ser helt ren ut och genomskinlig när man lyser genom plasten. ** Nu har den kört ett program utan att larma eller läcka.
10 svar · 205 läst
·
gust_1
gust_1: [citat] okej! dubbelkollade den hällen jag lagt i korgen och den hade en effekt på 4700, bytte ut mot en serie 6 häll på 7400..
5 svar · 264 läst
Anette två tre
Anette två tre: [citat] Hej! Den övre mässingfärgade har ju spår precis som drivremmens ena sida. Den stora svarta är slät och lös. Vi provade på lite olika sätt och fick dit fjädern som spänner ner motorn. Tyckte det verkade bra och skruvade ihop den igen men den drev inte runt... Vi har ingen mer bild heller...
2 svar · 113 läst
·
B
Bill Algö: [citat] Låter som dåligt spoltryck.
2 svar · 96 läst
·
S
Sos-Pop: [citat] Aha, tack! Diskmaskinen från Bosch blev bortskänkt men då vet vi att vi inte behöver spara den till tvättmaskinen iaf. ☺️
2 svar · 198 läst
·
E
Elckrickoz: Hej! Har en 2,5 år gammal diskmaskin och har fått detta ljud, är det någon som kan lokalisera ljudet eller varit med om något liknande ljud?
0 svar · 43 läst
·
D
Dilato: [citat] Det är enkelt att koppla kopparrör idag, klämkopplingar, vinklar, rör och stödhylsor finns att köpa överallt och det är inte ett dugg svårt. Jag drog kopparrör genom en vägg till tvättmaskin, tog typ en timme.
4 svar · 112 läst
B
Bill Algö: [citat] oj den här är jättegammal... bytte en sån för några år sedan och vill minnas att delen som sitter kvar i väggen skall sitta fast på röret, reservdelen är komplett. du kan ju alltid limma med något giftigt medel men troligen är hela röret anfrätt och måste bytas
2 svar · 62 läst
·
K
kladde: [citat] Hm ja nu blev jag osäker. Får kolla upp det. Tack. Återkommer
2 svar · 93 läst
E
essess: Jag är också ev. på jakt efter ny kyl/frys. Efter att ha kollat runt lite så inser jag att jag är lite begränsad till vissa tillverkare då min kyl/frys står i en nisch och kan inte ha kompressorn på sidan vilket kräver mer utrymme på sidan av skåpet än vad jag har tillgänglig. Det är inte helt lätt att ta reda på hur mycket ventilationsutrymme ett skåp kräver, då det inte
5 svar · 224 läst
B
Bill Algö: [citat] detta är normalt för LG men att lyta locket och kolla öhs är ju ikngen big deal
2 svar · 95 läst
B
Bill Algö: [citat] iom att det även händer med vattnet avstängt så är det den vanliga kondenseringen av luftens fuktighet som skall rinna ut via dränhålet i ryuggen på denna måste du lossa och ta ut vattenmodulen en bit sitter klipss i var sida ut till spåren för hylla använd en smal tång och dra ut dessa lyft modulen lite och dra ut ha gärna skåpet framme så att du kan följa efter med
2 svar · 148 läst
·
M
matslew: [citat] Fixat. Nytt relä på plats och maskinen fungerar som den ska. Vet inte om det var reläet eller lödningen. Den gamla lödningen såg ju fin ut, men det kanske kan gömma sig glappkontakt även i snygga lödningar? Bild nedan på det gamla reläet. [bild]
6 svar · 185 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.