Vitvaror
anders07: [citat] Ah, tack! Jag hittar inte en enda skruv, så då är det troligtvis att dra ut i underkanten då. Jag har dragit lite här och var på den men den sitter helt fast, men då får jag dra hårdare och se...
Hannuse: [citat] Jag tänker att det kommer att gå alldeles utmärkt. Kolla bara att det inte finns någonting i kylutrustningen som kapas. Sammanfoga bör inte vara något problem heller, så kör på, det kommer att fungera. Jag ser inte någonting som skulle bli problematiskt i det. Byggde själv en kyl i trä, med isolering, och sedan fick lokala kyl/värme firman komma och installera kompressor och
Rena: [citat] Hmm då är kanske görbart, trodde den satt längre bak. Eftersom det bara låter när den skall tömma så lär det vara den pumpen. Tack!
Kurtivan: [citat] På min gamla maskin visade det sig vid centriugering först när kolen började ta slut
BirgitS: Man kan inte lita på att alla tillverkare mäter flödet på exakt samma sätt. Tänk på att när mycket luft ska ut ur huset så måste lika mycket kall luft komma in, som sen ska värmas upp. Dvs. man vill oftast inte ha väldigt stort luftflöde. Förmågan att samla in oset är nog mer betydelsefullt, men svårt att mäta även om jag har sett sådana uppgifter på fläktar från Franke.
useless: Moderna kylar och frysar drar så lite att du kan strunta i märkningen. Det finns andra faktorer som är betydligt viktigare.
Paul Olsson1: [citat] Ok. Ta lite diskmedel på oringen så blir det lättare att få dit den
blackarrow: Man kan väl börja med kolla hur bra maskinen tömmer tvättmedels behållaren vid huvudtvätten. Det vore inte så bra om det lossnar lite hopgegat tvättmedel i en sen sköljning. Töms inte tvättmedelsfacket bra kan det bero på lågt vattentryck. Nya maskiner kan ha en strypning med en bricka med litet hål i på inkommande vatten bakpå maskinen. De flesta har väl iofs högt tryck så det
stefancrs: [citat] Hej! Nej det blev en Steel Cuisine Enfasi 100/2 all black
[SH]: [citat] Som konstaterats, dammsugare säljs inte med 5 års garanti. Men är den mindre än 3 år kommer felet (förutsatt att det är kretskortet) gå på reklamationsrätten. Mer än 3 år? Jag hade bett butiken kolla vad Electrolux skulle ha för att byta kretskort.
[SH]: [citat] Ibland är du lite väl bitter, jag vet att mina kollegor reparerar nya skåp varenda vecka. 😉
returen: [citat] är den yngre än ikeas garantitid reklamera annars byt den undre spolarmen
Tornhuset: Tack för svar, då är det som jag nästan var säker på!
returen: [citat] Problemet som BSH identifierade var att diskpumpens lager gick ner så att den inte kunde fastställa hur mycket vatten det var i maskinen (förutom oljudet då).
etompau: Om inte det blev bättre efter servicebesöket så hade jag tagit kontakt med företaget som utförde jobbet. De borde ju kunna ge någon form av besked om varför det inte blev bättre och om det ev. finns något hopp om ismaskinfunktionen.
returen: [citat] okey så hur många man mördar sätter otrevligheten bäst om man då kan mörda alla två ggr?
Avemo: 1. Ja. Det är bara frågan om nolla verkligen är ansluten. 2. Det finns inte induktionsspisar som drivs av 400V. 3. Du skall se till att spisen verkligen kopplas till alla tre faser. Då är det aningen ojämnare belastning av faserna än en 400 V spis. Sannolikt ingen nackdel som du någonsin kommer att märka. 4. Själv föredrar jag vred att reglera effekten med. Det är ganska hopplöst att
xxargs: Lär er att lyfta panna/gryta en smula så att det inte berör glasytan innan ni skakar om innehållet i dessa då ni annars ofelbart kommer att får repor i glaset av grytornas undersidor. Repor kommer man få ändå med tiden - men man bör inte jobba på att få alla dessa redan första dagen ;-)
Alfred28: Jag skall byta köksfläkt och undrar om en Franke Alliance Villa går att kombinera med Husqvarna Reginair ventilationssystem, ren mekanisk ventilation utan värmeåtervinningsaggregat.