141 läst ·
5 svar
141 läst
5 svar
vitvaror till ikeakök, ikeas inbyggda 35k eller bosch serie 4 för 20k?
Ska välja vitvaror till nytt ikea kök och funderar lite på hur jag ska tänka, för mig och familjen går det utmärkt med fristående kyl/frys och diskmaskin men vore väl "smidigt" att få det levererat av ikea. Men jag har hör att kvaliten på en del av ikea "egna" vitvaror är sådär. Väljer jag de dyraste inbyggda på ikea hamnar micro, kyl/frys/, diskmaskin, häll och ugn på ca 35 000kr. På bosch online får jag samma saker ur serie 4 för ca 20 000kr. För mig känns det självklart att köra på bosh-paketet då det verkar vara bra maskiner och dom ger 20% rabatt nu om man köper 4 varor. Finns det någon rimlig anledning att välja IKEAs grejer istället för bosch?
Jag är införstådd med att det blir några passbitar mer vid ugn och micro och diskmaskin men det ser jag inga problem med.
Jag är införstådd med att det blir några passbitar mer vid ugn och micro och diskmaskin men det ser jag inga problem med.
Har för mig att ikeas garantier är längre på sina produkter. Sen kan man alltid kolla med säljarna för att se vad det är för märke som det faktiskt är de säljer bakom sina egna produktnamn. Våra vitvaror som är från ikea är Electrolux och whirpool mm.
Garantin på Electrolux och Ikea är 5år
Men nu har de en massa turkiskt skit som de inte vågar ge mer än 2år.
Så kolla noga
Serie 4 på Bosch är sk instegsmodell
Mindre garanti och sällan tillverkade i Europa.
Msn måste vara väldigt observant som konsument idag
Men nu har de en massa turkiskt skit som de inte vågar ge mer än 2år.
Så kolla noga
Serie 4 på Bosch är sk instegsmodell
Mindre garanti och sällan tillverkade i Europa.
Msn måste vara väldigt observant som konsument idag
Passa dig bara vid val av häll / spis. Bosch säljer många sorter med för låg effekt för det svenska elsystemet. Fristående hälls maxeffekt ska ligga runt 7 kW, spis runt 10 kW. Om tydligt lägre än så, köp något annat.
okej! dubbelkollade den hällen jag lagt i korgen och den hade en effekt på 4700, bytte ut mot en serie 6 häll på 7400..D datja skrev:
Klicka här för att svara