Hej, vår tvättmaskin strular.

Tömmer inte vatten ger felkod E18, Stopp.

Har provat rensat filtret/slang. Klet 90graderstvätt.

Tips på vad man kan göra? Kan man rensa/ta loss slangen på baksidan?

• Bakre delen av en Bosch tvättmaskin med modellinformation och dräneringsslang synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En Bosch Logixx 8 tvättmaskin som inte tömmer vatten och visar felkod E18 enligt ägarens beskrivning.
    Skapa konto
S Sparks skrev:
Hej, vår tvättmaskin strular.

Tömmer inte vatten ger felkod E18, Stopp.

Har provat rensat filtret/slang. Klet 90graderstvätt.

Tips på vad man kan göra? Kan man rensa/ta loss slangen på baksidan?
Löst! Öppnad och kolla/blåste i slangarna. Allt verkade ok. Fick hjälp att byta pump och sedan fungerar den igen.

• Gilla
HästCina
  • Laddar…
Hade samma problem här, även här pump !

• Hand som håller en liten pumpkomponent framför en bil och en orange yta i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
HästCina
  • Laddar…
M majster skrev:
Hade samma problem här, även här pump !
Var skaffar man ny pump?

Tack! 👍
Beställt😀

J
Jag verkar ha samma problem med min Bosch WAS32465SN/45. Går det att byta pumpen från framsidan, eller måste man komma åt den från sidan eller baksidan?

J janerik12 skrev:
Jag verkar ha samma problem med min Bosch WAS32465SN/45. Går det att byta pumpen från framsidan, eller måste man komma åt den från sidan eller baksidan?
Hej,
Går inte att byta från framsidan tyvärr. Men hittade en ganska bra beskrivning av hur man gör på youtube. Sök på ”byta pump bosch WAS32465SN/45”.

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
J janerik12 skrev:
Har du kollat tömningsslangen innan du river maskinen? Jag hade E18, stopp i slangen men rejält med luft baklänges läste problemet.
https://www.byggahus.se/forum/threa...verktyg-och-maskiner-idag.250889/post-6679431
1786458177331.png
Skapa konto

• Gilla
janerik12 och 1 till
  • Laddar…
J
TeroM TeroM skrev:
Har du kollat tömningsslangen innan du river maskinen? Jag hade E18, stopp i slangen men rejält med luft baklänges läste problemet.
[länk]
[bild]
Ber om ursäkt för sent svar! Jag hade inte tillgång till en tillräckligt stark "blåsare" men det gick till slut och kom ut en massa godsaker ;) Tack för tipset!

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.