Hooben Hooben skrev:
Hejsan allesammans.
Även jag har detta problem med mitt skåp. I alla år gick jag i tron att det skulle låta så, tills jag av en slump sprang över denna tråd.

Verkar inte vara så krångligt att fixa själv. Nån som kan berätta mer exakt vilken plast som ska bort? Är det den allra högst upp som håller evaporatorn, eller är det mer i ryggen på skåpet?
man får plocka ner den sk kalla modulen för att nå den plats som kappiläröret går in i röret till förångaren

• Gilla
Hooben
  • Laddar…
Hooben Hooben skrev:
Hejsan allesammans.
Även jag har detta problem med mitt skåp. I alla år gick jag i tron att det skulle låta så, tills jag av en slump sprang över denna tråd.

Verkar inte vara så krångligt att fixa själv. Nån som kan berätta mer exakt vilken plast som ska bort? Är det den allra högst upp som håller evaporatorn, eller är det mer i ryggen på skåpet?
Den fixen alla pratar om löser inte problemet alla gånger.
Jag hade en tekniker hemma hos mig från Bosch/simenens som gorde den lösningen som beskrivs i tråden men det hjälpte inte ett piss.
efter mkt tjatande och mail kom dom tbx med en ny tekniker från samma företag som va dryg som fan och menade på att dom ska låta sådär då det är ett helt nprmal insprutingsljud och kan låta mera på visa.
Och va jag ej nöjd med det ljudet kunde jag köpa något annat fabrikat sen drog han.
jag tjatade vidare och vips så fick jag et tel samtal att jag hade en leverans att skriva på hemma på gården.
Det va en ny fryss.
Så nu har jag 2st fast bara en som inte låter som ett flygplan högt i luften i olika ljudnivåer om och om igen.

• Gilla
Hooben och 1 till
  • Laddar…
M MrTobbe skrev:
Kan mejla den om du skickar din adress.
Hej har exakt samma ljud på min frys hade du eller någon annan filen att skicka? linden_axel@hotmail.com

Düsseldorff
Sånt här är så konstigt. Jag har Miele kyl och frys. De är bokstavligt talat knäpptysta. Hörs ingenting även om man står precis bredvid.

Sellinski Sellinski skrev:
Hej har exakt samma ljud på min frys hade du eller någon annan filen att skicka? linden_axel@hotmail.com
Du har den på din mejl nu.

Hej! Jag har en Siemens KG39NAIBT kyl/frys med samma problem. De har skickat hit tekniker två gånger, utan att göra något. Mitt säng står inte jättelångt ifrån kylskåpet, och det känns ibland som att någon drar i mig med en rostig sked när jag försöker [och misslyckas med att] sova.

Går det att göra något åt problemet själv?

/Jonas

Skulle någon kunna skicka filen till mig också? ransjo@gmail.com

Tack på förhand!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.