Vår inbyggnadsugn från Husqvarna (varmluft med ångfunktion, köpt 2012) tappade idag plötsligt bakgrundsbelysningen av touchknapparna i glaspanelen till höger på fronten. Knappkonturerna lyser nu väldigt svagt men knapparna fungerar fortfarande.

Är det så enkelt att det är en glödlampa som gått sönder inne i panelen eller drivs knapparnas belysning av något annat?
Husqvarna ugn med röda digitala display visande klockan 15:32, timer på 0:00 och 200 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
E ekvadrat skrev:
Vår inbyggnadsugn från Husqvarna (varmluft med ångfunktion, köpt 2012) tappade idag plötsligt bakgrundsbelysningen av touchknapparna i glaspanelen till höger på fronten. Knappkonturerna lyser nu väldigt svagt men knapparna fungerar fortfarande.

Är det så enkelt att det är en glödlampa som gått sönder inne i panelen eller drivs knapparnas belysning av något annat?
[bild]
Om du delar med dig av vilket PNC den här spskallvi nog kunna hjälpa dig
 
Ugnen är en Husqvarna QCE5765X med PNC 944 182 214 00
 
P
Det finns en reflektor på baksidan av knapparna som kan ha lossnat
 
electroluxaren skrev:
Det finns en reflektor på baksidan av knapparna som kan ha lossnat
Låter som en rimlig förklaring, det blir en liten operation vid tillfälle helt enkelt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Rätt på första försöket
electroluxaren skrev:
Det finns en reflektor på baksidan av knapparna som kan ha lossnat
Rätt på första försöket. Plasten hade gett upp och reflektorn låg och skramlade. Ny del beställd.
En söndrig ljusreflektor i en ugn, med trasiga plastbitar och en ny del monterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Hej, jag testar använda samma tråd, Jag har en likadan ugn men den vänstra displayen lyser inte alls men man kan se menyerna om man tittar väldigt noga! Är det någon lampa som är trasig eller är det byte av displayen som gäller?

Mvh // Kristoffer
 
Kristoffer Höglund Kristoffer Höglund skrev:
Hej, jag testar använda samma tråd, Jag har en likadan ugn men den vänstra displayen lyser inte alls men man kan se menyerna om man tittar väldigt noga! Är det någon lampa som är trasig eller är det byte av displayen som gäller?

Mvh // Kristoffer
ingen lampa du kan byta lätt o
oftast en led som är ytmonterad
 
returen returen skrev:
ingen lampa du kan byta lätt o
oftast en led som är ytmonterad
Hej,
jag har råkat ut för exakt samma problem på samma ugn, alltså den vänstra som inte lyser. Lyckades du lösa detta och i så fall hur?

Mvh
Mikael
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.