Jag bytte kretskort i julas efter tips i tråden.
Är inte ett dugg händig, men det gick hur bra som helst. Det var inte alls bökigt, och mycket mindre meck än vad som syns på bilderna med träskivan!
Kortet beställde jag hos Siemens, och det levererades på bara ett par dar.
// Björn

• Gilla
magda136 och 1 till
  • Laddar…
Låter som bästa lösningen är att beställa kretskortet då helt enkelt.

Jag var inne på att det kan vara något fel på ugnen, tex att fläkten inte går som den ska och att hällen blir för varm pga det. Därför kändes det osäkert att börja byta delar i hällen. Men låter som jag borde skippa skiva och byta kretskortet i hällen. Sen tycker man ju att reparatören som Siemens skickade hade kunnat föreslå det.

• Gilla
Hjelmis
  • Laddar…
Tack för tipsen i tråden! Beställde nytt kort från Siemens och bytte det nyss på några minuter och hittills fungerar det u a.

• Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
Vad kul att det är flera som lyckats hittat hit och själva reparera sin häll!! 🪛🔌⚡️💡

• Gilla
Sebastian Lauterbach
  • Laddar…
Har samma problem fast jag får fel enbart när ugnen under hällen är igång och varm.

Baka kretskortet kan jag testa men känns som lång skott.

Finns det nön sensor som jag kan kolla eller pilla på på kretskortet?

Fick samma problem på vår Siemenshäll från 2013. Det var väldigt sporadiskt om den fungerade eller inte, och felkoden er22 syntes bara under en väldigt kort tid.
Bytt ut manövermodulen, vilket var mycket enkelt gjort, och nu fungerar allt igen. Tack för tipset!

• Gilla
Hjelmis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.