1 623 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vinkelslip
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Bosch GWS11 brukar finnas betydligt billigare. Clas Ohlson hade dem för 1249:- och det är nog en av de bättre jag kört. Körde mycket med en lite kraftigare Makita senare men den var inte lika väl avvibrerad i sidohandtaget.
Stora Makita 9020 , 23cm finns för under 1000kr i UK.
Senast i veckan kapades och slipades sten och jösses sicken skillnad från de enklare sliparna jag först provade med... Trodde de enkla (varvav en blå Bosch 700W) skulle fixa jobbet men nej!
Med Makita 9020 gick det som en vals. Använder modellen med softstart. Det jobbiga kan vara vikten om man skall kapa/slipa mycket.
/Mattias
Senast i veckan kapades och slipades sten och jösses sicken skillnad från de enklare sliparna jag först provade med... Trodde de enkla (varvav en blå Bosch 700W) skulle fixa jobbet men nej!
Med Makita 9020 gick det som en vals. Använder modellen med softstart. Det jobbiga kan vara vikten om man skall kapa/slipa mycket.
/Mattias
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Jepp, det var ju det där med större vinkelslipar också ja. Själv har jag en DeWalt 180/2000W till de större jobben och den är helt ok, men skulle nog köpa en Makita eller Bosch om jag skulle ha en 230.
Klicka här för att svara