det tror jag inte riktigt... momentmässigt kanske, men det är ju en liten bitshållare... den lär nog ta stryk.
då får man nog gå upp en eller två storlekar, men då blir det dyrt.
men det borde ju funka att ha den och skruva in med, och sen bara dra det sista för hand?
då får man nog gå upp en eller två storlekar, men då blir det dyrt.
men det borde ju funka att ha den och skruva in med, och sen bara dra det sista för hand?
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Den var för klen egentligen för att byta däck, lossade kanske hälften av bultarna och gick varm och blev plågad och vred som sagt av en sån där bits-till-hyls-adapter, men det är ju bekvämt med knackare upptäckte jag. Köpte således efter det en kines-el-mutterknackare (299:- på jula) som jag kör med numera istället och tycker funkar kanon.
Jag köpte hela det stora paketet på power tools pro.
Vinkelslipen är helt ok för småjobb - den går ca 5-10 min på ett batteri beroende på hur hårt den belastas. Lite trisst är att funktionen som slår av maskinen när den biter fast eller belastas för hårt slår på väldigt lätt när batteriet är lite trött.
Cirkelsågen är jättefin och hållbar - jag tappade en 170x21x3400 knutbräda på den från balkongen och den höll. Samma sak som vinkelslipen egentligen - vid dåligt batteri bråkar den lite på 45 reglar men sågar man fint o rakt och inte i luften som jag gör för ofta räcker den bra till, lite väl lätt o slarva när maskinen går på batteri.
Måste rekomendera sticksågen - den är helt underbar - låter exakt som en symaskin och sågar igenom det mesta med bravur o rakt blir det med vilket jag inte är van vid med sticksågar direkt efter en drös med rusta maskiner.
Radion är egentligen lyx men väl värd den extra slanten om man ny vill ha hela paketet - min granne är mest impad av just den faktiskt, den har riktigt bra ljud o går över 10h på ett batteri.
Den där lilla slagskruvdragaren är bissart bra - slaget gör att du inte behöver trycka nämnvärt på skruven och kan då skruva i helt sjukt oergonomiska vinklar, det som är trisst är att den låter som en sån där borrhammare man tar upp gatan med.
Vinkelslipen är helt ok för småjobb - den går ca 5-10 min på ett batteri beroende på hur hårt den belastas. Lite trisst är att funktionen som slår av maskinen när den biter fast eller belastas för hårt slår på väldigt lätt när batteriet är lite trött.
Cirkelsågen är jättefin och hållbar - jag tappade en 170x21x3400 knutbräda på den från balkongen och den höll. Samma sak som vinkelslipen egentligen - vid dåligt batteri bråkar den lite på 45 reglar men sågar man fint o rakt och inte i luften som jag gör för ofta räcker den bra till, lite väl lätt o slarva när maskinen går på batteri.
Måste rekomendera sticksågen - den är helt underbar - låter exakt som en symaskin och sågar igenom det mesta med bravur o rakt blir det med vilket jag inte är van vid med sticksågar direkt efter en drös med rusta maskiner.
Radion är egentligen lyx men väl värd den extra slanten om man ny vill ha hela paketet - min granne är mest impad av just den faktiskt, den har riktigt bra ljud o går över 10h på ett batteri.
Den där lilla slagskruvdragaren är bissart bra - slaget gör att du inte behöver trycka nämnvärt på skruven och kan då skruva i helt sjukt oergonomiska vinklar, det som är trisst är att den låter som en sån där borrhammare man tar upp gatan med.
Jag har ett gäng lxt verktyg men det som imponerat mest på mig är skruvdragaren bdf452hw
Den är lätt och urstark, kör enbart på 2:ans växel.
Jag har snart byggt ett helt hus med den, skruvat allt från stomme till gips och den spinner som en katt fortfarande.
Dock kan det vara vettigt att köpa till ett par 3 Ah batterier, de 1.5Ah som medföljer kan ibland uppfattas som lite för små.
Den är lätt och urstark, kör enbart på 2:ans växel.
Jag har snart byggt ett helt hus med den, skruvat allt från stomme till gips och den spinner som en katt fortfarande.
Dock kan det vara vettigt att köpa till ett par 3 Ah batterier, de 1.5Ah som medföljer kan ibland uppfattas som lite för små.
Man bör ha ett batteri extra, d.v.s. om du använder 3 maskiner så bör du ha 4 batterier så man slipper vänta eller byta batterier mellan maskinerna.
Säg att du använder cirkelsåg för att kapa skivor och sedan borr/skruvdragaren för att förborra hål och sedan slagskruvdragaren för att sätta skivorna. Det händer sällan att man som ensam person använder 4 maskiner samtidigt.
Säg att du använder cirkelsåg för att kapa skivor och sedan borr/skruvdragaren för att förborra hål och sedan slagskruvdragaren för att sätta skivorna. Det händer sällan att man som ensam person använder 4 maskiner samtidigt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden