Hej!

Jag står inför ett köp av en borrmaskin, efter hårt gallrande står valet mellan
Milwauke c18dd(1.5ah) och Makita BHP454.
Är medveten om att dessa två maskiner inte har riktigt samma användningsområde. Var egentligen ute efter en tyngre maskin som klarade det mesta men då jag av en händelse satte handen på milwaukeen fastnade jag för den.
Min största fundering är egentligen hur pass länge milwaukee batteriet räcker?
Såg en inte allt för uppmuntrande film på youtube mellan en milwaukee och en dewalt maskin där milwaukeen knappt orkade 5 ~20mm hål. Gjorde mig lite fundersam men jag är väldigt osäker på trovärdigheten.
Använder en hitachi ds18dl(3.0ah) på jobbet och tycker att den batteritiden kanske tom är lite mer än vad jag har nytta av privat. Men jag vill iallafall kunna borra 4-5 hål med en dosfräs utan att behöva byta batteri, klarar 1.5ah av det?

Maskinen ska användas till diverse hemmapyssel, bilar, båtar, möbler. Men jag vill kunna använda den till komplett husrenovering/bygge då det kan bli aktuellt på sikt. Ifall jag tar makitan kan den mycket väl tänkas kompletteras med deras underbara 10.8v maskin på sikt.

Redigerat:
I mitt tycke är 1,5ah lite klent och sedan efter som du var ute efter en "tung" och kan tänka dig att komplettera med en 10,8v så är väl saken klar.

För övrigt finns det spalt meter att läsa om skruvisar på forumet.

Jag antar att du har rätt där men priset skenar ju iväg så den lilla lär få vänta:)

Har läst alla trådar om de maskinerna här på forumet. Tyvärr är det väl inte de vanligaste maskinerna:/ Finns ganska få tester på nätet överhuvudtaget.

Jag är ren hemma pulare, men skruvis bör vara av kvalité märkte jag snabbt efter att fått en Ferm 14v 1,4ah (orkar men inte länge) köpte en begagnad Hitachi 12v 3,0 ah för 750kr för tre år sedan, fungerar klockrent ... än.
Kan ju vara ett sätt att hålla ner kostnaden, visst risken finns för lur och skräp finns ju, men jag kännde att det lilla (trodde jag) som jag skulle använda den till tyckte jag att det var en bra kompromis.
Men viktigt är; som det har skrivits förr, känn och kläm vad som passar näven.... och plånboken

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.