Hejsan! Har sökt och tittat runt lite på forumet angående färgsprutor typ HVLP.
Jag skall införskaffa en sådan maskin för att få till det där sista på mina hemmasnickrade utemöbler och mina små alster för inomhusbruk t ex bokhyllor.
Jag har kikat på
Earlex http://www.earlex.co.uk/html/menus_html/hvlp.htm
Apollo http://www.axminster.co.uk/shop-Apollo.htm
Fuiji http://www.axminster.co.uk/shop-Fuji.htm
Wagner
Bosch
Diverse lågpris-maskiner på Clas olsson, Jula , Harald Nyborg

Kan inte riktigt bestämma mig vad jag skall satsa på för maskin!

Alla råd och erfarenhet från Er forummedlemmar som kan hjälpa mig i min beslutsångest mottages tacksamt!!
 
Jag har en Earlex 3900 som jag inte provat ännu. Bor du i Skåne så kunde du kommit förbi?
 
Finns det någon som har praktisk erfarenhet av sin hvlp spruta ?
Bra / dåligt resultat ?
Bra / mindre bra med sprutan ?
Oljennsa har ju köpt en Fuji Q4 PRO , men hur blev resultatet ?
Masses har en oprövad Earlex 3900, nyfiken på resultat efter användandet !!

Någon som har jämförtpraktisk erfarenhet av budget resp. ej budget variant av HVLP-spruta ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.