phl
phl: Tycker man får in tekniken väldigt lätt oavsett material, klingor och vinklar. Över lag en helt otroligt användbar maskin.
8 svar · 1,7k läst
F
Fabregas: Ok, tack. Jo jag frågade här för jag blev lite osäker och man får alltid bra svar här. :) Då blir det nog en gmc 8s med gta3700 bordet här hemma i svedala.
16 svar · 3,4k läst
N
Nonkan: Den ska fungera ja. Precis, korridorbredd 0 är i princip inte bra för då går den alltid i samma spår (och det är jäkligt exakt, är det ett veck på kabeln så följer den vecket) men uppåt sen blir det lugnare. Verkar inte vara något större problem med spår på de vi har sålt där man varit tvungen att ha 0 i bredd pga väldigt trånga passager, men det syns ju såklart. Det beror
3 svar · 6,1k läst
J
Joogaa: Skulle kanske funka men dom var lite väl långa.
2 svar · 1,7k läst
Nimajneb
Nimajneb: verkar stämma att dom inte finns uppe i norr http://www.harald-nyborg.se/info1.asp?n=10
12 svar · 3,7k läst
S
Snozzi: Var inne på K-rauta i Jönköping idag av en tillfällighet och såg att de hade rea på en del av sin Bosch och Dewalt maskiner, vissa var nästan 50% rabatt på. Kom hem med en Bosch GSM 24V för 1.199:- [bild] Helt okey pris tycker jag. // Snozzi
0 svar · 1,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: 38kg vs 25kg är stor skillnad när du drar runt med åbäket.
15 svar · 11,6k läst
·
B
Binesh: Matix: Du har PM.
25 svar · 4,0k läst
·
B
25 svar · 4,0k läst
·
N
Nonkan: Plåtkåpa Gå in på www.briggsandstratton.com och leta dig fram till manual + sprängskiss (IPL eller part list). Väldigt enkelt att få fram, du kanppar bara in modell och typnummer (står instansat).
3 svar · 2,3k läst
B
Binesh: [citat] De passar ju inte Multimaster med stjärnfästet.
4 svar · 1,2k läst
B
Bonan: Kommer inte ihåg hur många Ekamant levererar i varje låda men det är inte mindre än 50 st i varje kartong.
10 svar · 7,2k läst
·
V
verktygsgurun: Funkar helt ok ! Har testat dem och tycker de duger fint samt att man gråter inte blod om man skulle köra i en spik och man har ett Fein blad i maskinen.
1 svar · 4,1k läst
foppa72
foppa72: Har inte provat sågen men den ser ju fin ut... Det fanns två kvar på CO Gallerian (stockholm) på lunchen. 899 kr http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=40-6811 [bild]
1 svar · 1,3k läst
·
FredrikR
FredrikR: Instämmer med ovanstående, kolla ut vad ni vill ha och gör en snabb jämförelse mellan USA och UK. Räkna med moms och tull från USA, samt kanske en laddare passande vår svenska elstandard. Köpte en Hitachi spikpistol (gas) från USA, men skulle nog inte köpa nå sladdrivet därifrån utan välja UK eller kanske Tyskland då.
2 svar · 921 läst
R
Robex.S: Tack för mycket intressanta länkar! Har redan en Fein MM Top, men kollade efter något lite smidigare och trodde att Dremels maskin skulle vara mindre, men det verkar inte skilja så mycket i storlek...
4 svar · 1,8k läst
ClasseClas
ClasseClas: Tack för svaret! Då förstår jag. Det är typen amerikanska domkrafter vi pratar om som har en väldigt låg starthöjd jämfört med hydrauliska domkrafter tex. Jag ska kolla upp närmare på dem. http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&%40where.ItemID%40EQ=335001 http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&%40where.ItemID%40EQ=650143
3 svar · 11,1k läst
R
richard_alunda: Jag slog till på boschen, (18v li-lon batterier) och måster säga att jag e nöjd me den. Smidigt o röja lite runt sandlådan och de få träd ja har på tomten, plastkniven fungerar över förväntan också tycker jag.
9 svar · 5,6k läst
CCPusher
CCPusher: Finns på ahlsell också.
3 svar · 15,3k läst
bbits
bbits: Grönmarks vid Norra Station brukar ha en hel del.
1 svar · 1,7k läst
A
alfamats: Schyssta grejor! Har en luftdriven sån.Tror den är från mitten av 80-talet.Rackarns bra kvalite på den.Är det samma bra kvalite på den nya så blir det nog till att uppgradera.Jag dreglar:-)
1 svar · 3,5k läst
A
andersmc: Häromdagen satte jag i kontakten till bandslipen. Då visade det sig att avtryckaren var låst i intryckt läge. Den sticker iväg rätt bra kan jag intyga.
2 svar · 3,3k läst
Nanorch
Nanorch: [citat] Hmm.... finns det andra lösningar? Min Bosch GSR 12 går knappt att vrida runt chucken på för hand, det ligger ju helt i linje med det du beskriver. På min Makita 6271 däremot så går det lätt att dra runt chucken., båda har såklart motorbroms.
17 svar · 2,5k läst
snickarboden
snickarboden: Det funkar men man tar inte en ny GST135 till det så gärna. Är faktiskt bättre att köpa en skräpsåg till just det om man inte har flera tidigare. Gissa liksom varför jag har min gamla GST60 till just sånt och har 135'an till renare jobb. 60'an är för takjobb, genom takpapp, i gips, mm. /Kent
21 svar · 6,1k läst
·
phl
phl: Alla de där lasrarna utvecklas och tillverkas i Kina och brandas sedan av diverse större och mindre tillverkare. Har själv en Geofennel korslaser som uppenbart är tillverkad i Kina och som finns brandad av en dröse tillverkare. Behöver inte vara sämre för det!
5 svar · 3,7k läst
N
norrbottenstorpet: Jag är själv i svetsköpartagen. Hittade svetskommissionen med lite info om svetstekniker och hur de skliljer sig åt. För min del lutar det åt en inverter-pinnsvets, dvs MMA (Manual Metal Arc). http://www.svets.se/tekniskinfo/svetsning/metoder.4.ec944110677af1e8380009688.html
7 svar · 8,1k läst
F
fridhem: ok,då ska här testas. Tack för hjälpen.
3 svar · 2,6k läst
F
frohike: Järnia har haft vill jag minnas
1 svar · 1,2k läst
K
Kalle..: Har hunnit köra 3h sen jag köpte en Yard-Man 18 hk. Det syns inte på klippresultatet att gräset trycks ned av framhjulen däremot så är det lite svåråtkomligt ibland..
1 svar · 9,8k läst
G
gifen: Har aldrig känt behovet att behöva bättre klingor eftersom jag aldrig upplevt snitten som dåliga med festool's egna, ett stort plus är ju att dom har börjat köra samma bredd på alla sina klingor så man inte måste byta kantlisten på skenorna så ofta. Så som svar på din fråga utan något egentligen bättre vetande, festool's orginal klingor.
1 svar · 2,7k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Tog upp ett gäng hål till ventilation i mina föräldrars gamla hus, blandat betgong/sten/tegel beroende på var man tar sig an att borra :) Hyrde en rejäl borrhammare (Hilti) med borrkronor 100 och 125mm. Det gick toklätt att ta upp de hål jag behövde (10-12 st) även om jag för 3 hål t.o.m stod 5m upp på en stege med borren över huvudet ("antikast" funktionen på hiltihammaren var
4 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.