MathiasS
MathiasS: En kopia behöver inte vara fel. Det svåra är att veta vad man får - bra eller anus.
4 svar · 7,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: Det verkar absolut vara den allmänna uppfattning på detta och andra forum, att det är det är borret/klingan/bladet osv. som är tveklöst viktigast för resultatet. Så jag tycker absolut att du ska köpa bra borr även till en billig borrhammare. Och om din borrhammare skulle gå sönder och du byter upp dig så har du ju redan bra borr;)
1 svar · 1,1k läst
G
GustavW: Var och provade biltemakompressorn faktiskt för en månad sen. Den lär brinna upp om du ska köra spikpistol i normalt tempo men den var riktigt smidig. Och billig. Tittade istället på http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_35/products_id/447 Det slutade med att byta tryckströmbrytare på det gamla aset istället...
5 svar · 2,3k läst
·
slaskman
slaskman: Mindre spikpistol tar inte mkt luft, skall du sätta kilometrar med list på en gång skulle jag valt nåt annat. Normal arbetstakt duger den säkert bra till. Har själv en 300 kr dyckertpicka och den funkar bra. Satt två innertak och list i en massa rum med den. Pajar den blir det en likadan och jag kulle inte ens bli sur....
2 svar · 7,0k läst
·
joflopp
joflopp: [citat] Mycket kan man beskylla Jula för, men att de är billiga håller jag inte med om. Vissa prylar är de ju hutlöst dyra på. Edit: Tog bort exemplet då det visade sig vara Superior 2700 och inte 2600 som Jula säljer. Får dra mig till minnes ett annat exempel för jag vidhåller att Jula inte är billiga. :)
8 svar · 3,1k läst
MathiasS
MathiasS: Näe, av någon anledning blev det aldrig så...
34 svar · 18,0k läst
J
Johan P: Jag har och trivs med MFT/3, men är dessutom nyfiken på Walkon. Tror inte det ena bordet behöver utesluta det andra, tror snarare att dom kompletterar varandra. Riktigt trevligt är det om båda två har samma arbetshöjd? Walkon känns dock lite dyr när man måste importera själv.
27 svar · 6,1k läst
nanowire
nanowire: [citat] Skitit i den grå systainern kanske är en bättre metafor i sammanhanget...
16 svar · 1,9k läst
Y
yens: Japp, jag såg priserna på Hitachis egen någonstans, med skena och adapter mm, så kom man upp i en bra bit över en tusenlapp. Eftersom sågen kostar ca 2000, så är frågan om man förbättrar den så mycket. Det var därför jag tänkte testa julavaraianten. Men det är ju lite olika erfarenheter minst sagt. Jag får väl klämma och känna på den kanske.
7 svar · 8,0k läst
nanowire
nanowire: [citat] Jag är en d^_^b där också - har detta chassi fast som extern brännare...
13 svar · 2,0k läst
Fnularn
Fnularn: Metabo kör ju sin s.k Metabo CODE! System: elektroniskt stöldskydd aktiverbart med CODE! . Vet inte om det stoppar men? Helt sjukt att det ska behövas typ pin-kod på handverktygen!!
7 svar · 2,5k läst
·
M
Markarn: Hallåj i stugan! Har varit ute efter en "billigare" bandsåg för lite hemma pul och velat hit å dit.... har ingen koll alls på vad som är bra eller dåligt....:D Har tillslut köpt en Luna bbs 315 som dom hade kampanjpris på 6250 ink moms. Har inte fått hem den än men förhoppningsvis i slutet av denna vecka. Nu är jag rätt nyfiken att veta om någon här inne har erfarenhet av dessa
0 svar · 3,4k läst
L
Logiman: Jeg tror AEG var først ute med systainer. Skikkelig praktisk var den! :D http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19870382&reference=2/198/703/82_759092006.jpg&adheading=Aeg-verkt%F8yskap+fra+1974&adTypeId=67&areaId=3158
0 svar · 1,2k läst
joflopp
joflopp: [citat] Nope. Såvida inte prylen är med i deras reklamblad som finns på hemsidan får man snällt pallra sig dit, alternativt ringa och fråga.
16 svar · 8,2k läst
Bloink
Bloink: [citat] Största anledningen var förhindra massa smuts på de vita väggarna plåtprofilerna var monterade på. Sen hade vi inte någon skärolja på plats och det blev aldrig av att vi beställde ut det. Men tanken slog mig och vi hade antagligen sparat en massa jobb.
7 svar · 3,7k läst
nanowire
nanowire: [citat] Har en kombistege 3,7 m från byggmax och den fungerar väldigt bra. man kan nog lita även på billigare stegar då även dessa måste "certifieras" enligt samma regler. Jag har inte ramlat ner ännu, eller inte från den stegen i alla fall...
3 svar · 11,4k läst
nanowire
nanowire: [citat] Jo, det kan man säga. Väldigt lätt och smidig, fungerar utmärkt att borra mindre hål med enhandsfattning. Min är 15-20 år gammal men går fortfarande som en klocka.
15 svar · 10,7k läst
phl
phl: Det är väl sådant som kallas manligt (=dumt)?
6 svar · 3,4k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Apropå vad det heter, så skriver man varken DeWALT eller IKEA i normal text, som här, utan DeWalt eller Ikea. Om företag önskar skriva på det gapiga sättet i sina egna alster får de väl det, men det är inte praxis i annan text. Hur uttalet är var mer intressant, jag har hört såväl "Moooorten" som "Moretens".
5 svar · 5,4k läst
M
Micke184: Helt otroligt!:eek: Observera att man måste vara två när man gör bytet till kutter då en skall hålla emot på ena sidan maskinen och den andre vid de frigående remmarna vid motorn på andra sidan maskinen:) För övrigt visas alla snittytor stolt upp - tror att jag kan göra finare med fulkniven... Tror även att de visa hur praktiskt det stora hålet är kring klingan då ev spill
15 svar · 2,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: Sök på inca major här på forumet, denna såg har diskuterats tidigare.
1 svar · 1,8k läst
LLLVäxjö
LLLVäxjö: [citat] Det är så illa alltså. Vet inte hur stort hål det behövs för att sätta upp en tavla men med skruv och plugg så bli det väl minimum 4-5mm. Underligt det där att slagborrarna är billigare än maskinerna utan slag. Är ju samma förhållande med NIMH-maskinerna.
11 svar · 1,5k läst
Kave
Kave: [citat] Precis, enligt DeWalt importören så kunde sågen inte kicka baklänges pga sänk-konstruktionen, man kunde till och med utan risk och problem såga baklänges.
13 svar · 3,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ja visst, det finns folk som kör med fräsar från 50-talet, i det sammanhanget är 10 år ingenting. Oavsiktligt råkade mitt svar också fungera som svar på GSM-Peters inlägg. Kör för det.
9 svar · 1,7k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: vill inte sälja dom och har alla mina verktyg i systainers även dom som inte är festool. har även 3 st sys 1 box till skruv/plugg/övrigt . har en systainer 5 till mina handverktyg Kom på att jag även har en 3 över . kanske får köpa något nytt verktyg istället... är det någon som har patronsatsen ?? funkar den bra ?
8 svar · 1,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: En liten fräs med lös motor är väldigt lätt att montera i bord, underifrån eller ovanifrån. Det finns säkert färdiga rörkragar som passar!
10 svar · 3,9k läst
nanowire
nanowire: Fast två batterier och den blå färgen kan nog vara värt några hundralappar...
2 svar · 980 läst
Patrick E
Patrick E: Tack för tipset. Har redan kollat med dem. De hade storstädning några veckor innan jag ställde frågan här på formumet och enl killen som jag pratade med åkte allt gammal "skrot" ut.
3 svar · 1,5k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det är väl en rikt- och planhyvel om man ska vara petig? En bild på hela maskinen är bra, och det brukar vara en skylt på motorn, även om de ibland är av annat fabrikat. Jag känner igen loggan men kan inte placera den.
2 svar · 1,1k läst
S
somelvis: Formplyfa har en beläggning som gör att det inte ska fastna något på den. Den används ju till formar och ska återanvändas. Ska du limma på formplyfa måste du slipa port den hala beläggningen innan limning, Annars får du aldrig nån hållfasthet värd namnet.
2 svar · 9,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.