Blev erbjuden att köpa verktyg (bla Festool C12) till förmånligt pris - tvivlar dock på ursprunget.
På bilden jag fått finns en Systainer låda som är sprejad vänster sida Orange och höger i Grönt. Tror att jag har sett just denna märkning hos hantverkarna i ngt designprogram på tv (Hantverkaren Dick hos Simon & Tomas kanske?)
Någon som vet vem som använder denna märkning - hyrföretag, storbygg?
På bilden jag fått finns en Systainer låda som är sprejad vänster sida Orange och höger i Grönt. Tror att jag har sett just denna märkning hos hantverkarna i ngt designprogram på tv (Hantverkaren Dick hos Simon & Tomas kanske?)
Någon som vet vem som använder denna märkning - hyrföretag, storbygg?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Redan misstanken borde få en att avstå, om man inte kan få inköpskvitton.
Märkning är inget skumt i sig, men du kanske kan kolla upp om han har eget företag.
Du kan testa att söka här: www.ratsit.se
Om han inte har eget företag, får han ha en bra förklaring.
Sedan kan du fråga han om serie nr. och ringa och kontrollera det hos polisen. Tel 084010485 (direkt nr till rätt avd.)
Du kan testa att söka här: www.ratsit.se
Om han inte har eget företag, får han ha en bra förklaring.
Sedan kan du fråga han om serie nr. och ringa och kontrollera det hos polisen. Tel 084010485 (direkt nr till rätt avd.)
Som de andra skriver är det ju rätt sunt att reagera på skumma maskiner som inte verkar ha ett helt ärligt ursprung. Man ska dock ha klart för sig att det finns en hel del begagnade företagsmaskiner som snurrar runt på begagnatmarknaden utan att för den del vara stulna/fulfifflade från egna firman. Gå på instinkten, kan säljaren ge en bra story tycker jag det bara är att köra.
Kan de komma från detta:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article5600600.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article5600600.ab
Tänkte passa på att upplysa(varna) ärade forummedlemmar om följande annons:
Fick ett bra paketpris per telefon av en trevlig snubbe - åkte dit för att titta. Han påstod att han köpt maskinerna på Sernbrandt i början av 2008 och att de används av hans anställda. Och nu till varför det är dax att varna:
Påstår inte att det var stulet - men om det luktar, smakar och ser ut som skit så...
Behöll min mina pengar å åkte hem tomhänt
Mod: Annansörens namn/nummer är nu borttvättat!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick ett bra paketpris per telefon av en trevlig snubbe - åkte dit för att titta. Han påstod att han köpt maskinerna på Sernbrandt i början av 2008 och att de används av hans anställda. Och nu till varför det är dax att varna:
- Alla maskiners etiketter och serienummer var bortskarapade
- Lådorna bar spår av borttvättad färg/märkning
- Handöverfräsesns låda var märkt med TJ(?)
- Lådan som kommer med fräsen (innehållande ett LR-set) var enl. uppgift köpt på Sernbrand men märkt med Theofils lapp...
- Alla kvitton fanns hos hans revisor
- osv...
Påstår inte att det var stulet - men om det luktar, smakar och ser ut som skit så...
Behöll min mina pengar å åkte hem tomhänt
Mod: Annansörens namn/nummer är nu borttvättat!
Redigerat: