In udda krabat har visst designats fram i samarbete mellan Metabo och Porsche Design. (Metabo 7911)
En borrhammare som förutom en udda look skall hållas upp-o-ner....:confused:

Den har visst funnits några år men jag har aldrig sett den. Någon annan som testat?

Duab säljer den
http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=3270

thumbnail.php
 
Finns kanske situationer där det är användbart, men av de Porschedesignade köksprylar jag sett verkar det mest vara designbjäfs och inte några egentliga innovationer. Kan givetvis ha fel, och det behöver inte gälla maskinerna, men det sitter långt inne att handla en sån. Hoppas nån annan har testat.

Förresten, ser inte chucken ganska plastig ut?
 
Vad är det som säger att ett företag som designar bra och snygga sportbilar också är experter på användbarhet och ergonomi när det gäller elverktyg? Trams! Nästan lika löjligt som att man ska lockas köpa tandborstar med design Pininfarina... Dessutom tror jag det blir en avig vridning i handleden med ovanstående maskin.
 
Vilket förtroende får man för Metabo om dom ger ut något liknande som denna.
 
Slik design kommer av folk elsker å bli bedratt. Har du et kjent navn innen design kjøper folk det uansett enn hva du har laget. Dyrere pris ser også ut som at får folk til å tro at designen er bedre.

Det er stor forskjell på en teknisk brukbar design som gir deg komfort, holdbarhet osv, enn bare den visuelle.

Dessverre er det den visuelle som selger best. Verden blir en illusjon. Folk vil bedras dessverre.

Kanskje derfor festool holder på sitt noe trauste design? Det fungerer jo, men har vel kanskje ikke den hyppeste designen. Folk som kjøper det vet jo uansett hva dem får og trenger ikke lokkes med visuell design som ødlegger funksjonen?
 
Jo chucken ser riktigt billig ut. Tycker hela maskin ser väldigt gammal ut i designen, känns lite 70-tal över den!
 
F
niklasc77 skrev:
Vad är det som säger att ett företag som designar bra och snygga sportbilar också är experter på användbarhet och ergonomi när det gäller elverktyg? Trams! Nästan lika löjligt som att man ska lockas köpa tandborstar med design Pininfarina... Dessutom tror jag det blir en avig vridning i handleden med ovanstående maskin.
Kopplingen mellan Porsche Design Group och Porsche AG har inget med design av deras bilar att göra. Bilföretaget är stora aktieägare i designföretaget.
 
niklasc77 skrev:
Vad är det som säger att ett företag som designar bra och snygga sportbilar också är experter på användbarhet och ergonomi när det gäller elverktyg? Trams! Nästan lika löjligt som att man ska lockas köpa tandborstar med design Pininfarina... Dessutom tror jag det blir en avig vridning i handleden med ovanstående maskin.
Har precis borstat gaddarna med en Pininfarinatandborste...
 
nanowire skrev:
Har precis borstat gaddarna med en Pininfarinatandborste...
Vilka är Pininfarina?:D
 
Redigerat av moderator:
mattiasp skrev:
Pininfarina är en formgivningsfirma som mest sysslar med bilar:
[länk]

Precis, det var därför det gick så väldigt snabbt att borsta tänderna...

Bra verktyg ska ju underlätta arbetet och göra det roligare så jag förstår inte vad vissa har emot en designad kvalitetstandborste ;)
 
Porshe har ju design-hård-diskar oxå 45.jpg suck...:rolleyes:
 
Fnularn skrev:
Porshe har ju design-hård-diskar oxå suck...:rolleyes:
Jag är en d^_^b där också - har detta chassi fast som extern brännare...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.