Det har varit en hel del trådar om borrhammare och jag har själv investerat i en enklare modell som jag tror kommer funka för mina enkare hemmaprojekt, men nu till mina tankar å funderingar. Jag har uppfattningen att om man har en hygglig maskin eller en billighetsmodell så kan denna maskin bli många nivåer bättre med rätt klinga eller blad. tex har jag en vinkelslip från en rea som kostade 50kr som känndes ganska sunkig men när jag sätter i riktigt bra kapskivor funkar den kanon, samma sak med stickså och vanliga borrmaskiner och slagborrar.
Men nu till frågan hur mycket kan ett riktigt bra borr hjälpa upp en billig borrhammare? Min teori är att det sitter väligt mycket i borren/klingan/bladet då det är detta som utför själva bearbetningen. Själva borren kan ju bli lika dyr som maskinen men en sådan borr vill man ju ändå ha till en dyr maskin,