3 084 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Nyinvigning Jula Kungens kurva
Någon som missat att Jula flyttat till Silvans lokaler i Kungens Kurva, Stockholm? De öppnar imorgon bitti kl 07.00. Jag såg inga dramatiska erbjudanden, men en vinkelslip från Makita kan kanske locka för 499 kr. Modellen heter 9555NB. Enligt Jula är ordinariepris 999 kr.
Prisvärt?
Prisvärt?
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Jula har aldrig dramatiska erbjudanen..
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Nej, i så fall bara på Meec tools, som det kan vara typ 35% på.
Nja, nån gång kan det vara utgående varor, men inga regelrätta erbjudanden. Jula var roligare för 10 år sen. Snart är väl alla gubbdagis förvandlade till inredningsbutiker, eller som Rusta.
Nja, nån gång kan det vara utgående varor, men inga regelrätta erbjudanden. Jula var roligare för 10 år sen. Snart är väl alla gubbdagis förvandlade till inredningsbutiker, eller som Rusta.
Jag var där idag, mest för att se hur det ser ut och för att jag har ett par timmar att slå ihjäl varje förmiddag (fråga inte varför, ni kommer bara bli jävligt avundsjuka).
De sk erbjudandena var som väntat en katastrof och det fanns inga andra "fynd" än vad annonsbladet visade.
Jag investerade dock i en förbandslåda att skruva upp på väggen. 200sek för medlemmar är ok, plåster är dyrt men bra att ha om man sågar av sig fingrarna. En snikfogsvans blev det också.
Jag hoppas iaf att dom tar sig i kragen med den nya butiken, för den gamla har varit under all kritik på alla sätt under väldigt lång tid.
De sk erbjudandena var som väntat en katastrof och det fanns inga andra "fynd" än vad annonsbladet visade.
Jag investerade dock i en förbandslåda att skruva upp på väggen. 200sek för medlemmar är ok, plåster är dyrt men bra att ha om man sågar av sig fingrarna. En snikfogsvans blev det också.
Jag hoppas iaf att dom tar sig i kragen med den nya butiken, för den gamla har varit under all kritik på alla sätt under väldigt lång tid.
Tänkte fråga "Varför?"...Insåg sedan att jag inte har ork att vara avis just nu, så jag står över.
Näe, Jula känns lite off numera. Jag köpte en gång en DeWalt-planhyvel för 7-8000 där. Det känns som det var 100 år sedan så´na prylar fanns i katalogen...
Var faktiskt förbi i förmiddags också. En liten pulversläckare för 99 kr var det enda av värde som jag tog med mej hem. Blev dock imponerad hur många män som kan flockas i en butik för att hamstra på sej standardvaror som säljs varje dag i butiken. Sen att man orkar köa i en kvart för en gratiskaffe är ju bara för komiskt.
Håller med att Jula i KK har haft skandalös dålig ordning, många artiklar ständigt restnoterade, varor på lagret som personalen aldrig hittat, uppgiven personal. Hoppas för deras egen skull att flytten gett en nytändning.
Håller med att Jula i KK har haft skandalös dålig ordning, många artiklar ständigt restnoterade, varor på lagret som personalen aldrig hittat, uppgiven personal. Hoppas för deras egen skull att flytten gett en nytändning.
Jula är ju det nya Clas Ohlson!! CO inriktar sig mer och mer på elektronik medans man på Jula fortfarande kan köpa märkesmaskiner (blå Bosch och Makita) samtidigt som det finns mycket andra "pryttlar" för oss som gillar att bygga själva. Kanske det inte är några stora reor, men det är ju billigt från början!! Inga marginaler att ta av. Har själv massor av prylar från Jula, när kunde man köpa en billig betongblandare på CO????
Själv ligger man och läser Jula, CO och Biltema på kvällarna innan man somnar och planerar alla kul grejor man kan/ska bygga...
Själv ligger man och läser Jula, CO och Biltema på kvällarna innan man somnar och planerar alla kul grejor man kan/ska bygga...
Snackade med farsan idag och han hade varit där idag på dagen och han sa samma sak som Mathias, inga kioskvältare alls, han hade köpt en ny kniv och tagit en kopp kaffe. Pensionärer har det bra. = )
Mycket kan man beskylla Jula för, men att de är billiga håller jag inte med om. Vissa prylar är de ju hutlöst dyra på.Larsa skrev:
Edit: Tog bort exemplet då det visade sig vara Superior 2700 och inte 2600 som Jula säljer. Får dra mig till minnes ett annat exempel för jag vidhåller att Jula inte är billiga.
Redigerat:
Klicka här för att svara