1 054 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Märke på rikthyvel
Hejsan!
Min far har köpt en gammal rikthyvel på blocket som stått i mitt garage i 6 månader nu och jag tänkte
prova att använda den nu.
Ett problem är att frammatningen fungerar inte. Jag öppnade och kollade och det visade sig att mattningen drivs av 3 st gummiremmar ca 15 cm i omkrets kanske.
Jag har tänkt få tag i nya remmar men jag vet inte ens vad det är för märke på maskinen. Det finns bara en symbol på sidan som liknar ett m. Finns det någon som vet vad det är för
märke/tillverkare och var man kan få tag i reservdelar till detta?
Bild finns på denna länk.
Min far har köpt en gammal rikthyvel på blocket som stått i mitt garage i 6 månader nu och jag tänkte
prova att använda den nu.
Ett problem är att frammatningen fungerar inte. Jag öppnade och kollade och det visade sig att mattningen drivs av 3 st gummiremmar ca 15 cm i omkrets kanske.
Jag har tänkt få tag i nya remmar men jag vet inte ens vad det är för märke på maskinen. Det finns bara en symbol på sidan som liknar ett m. Finns det någon som vet vad det är för
märke/tillverkare och var man kan få tag i reservdelar till detta?
Bild finns på denna länk.
Kan du ta en bild på hela hyveln? Finns större chans man känner igen den då.
Remmar borde gå att hitta hos de som har remmar etc till industrin.
/Kent
Remmar borde gå att hitta hos de som har remmar etc till industrin.
/Kent
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det är väl en rikt- och planhyvel om man ska vara petig? En bild på hela maskinen är bra, och det brukar vara en skylt på motorn, även om de ibland är av annat fabrikat. Jag känner igen loggan men kan inte placera den.
Klicka här för att svara