M
Micke184: Upplever ofta sänksågen "för tung" för kapningar i obekväm arbetsställning. En liten handcirkel funkar som ett gott komplement - funkar även till "fulkapningar". Detta förutsätter givetvis att den "extra" handcirkeln är någorlunda liten - typ Elu MH155, DeWalt D23550, D23551 eller likn.
14 svar · 2,0k läst
Raceman
Raceman: Titta här om det inte kan finnas något som passar. http://the-manuals.com/robland-x310-combination-manual/
1 svar · 8,0k läst
tompas11
tompas11: Glöm nu inte att smörja den med dimsmörjolja.
9 svar · 2,7k läst
1457g
1457g: [citat] Jag har den sågen, har använt den ett par dagar. Jag hade tröttnat på den vanliga stora tunga gersågen så jag hade slutat använda den. Men så fick jag syn på denna lilla sågen på bauhaus så jag köpte en och jag tycker än så länge att den verkar bra. Stabil och med bra laser och ljus. Liten och lätt. Perfekt såg när man inte behöver såga så brett virke. (som för mig
7 svar · 4,2k läst
Nimajneb
Nimajneb: Varför inte fråga generalagenten?? http://www.flexscandinavia.se/
1 svar · 2,4k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: Trevligt att se...Jag har aldrig sett det förr.
1 svar · 1,6k läst
1457g
1457g: Nä det är inte så jättestarkt. Men jag ska ha det till min skruvdragare när jag kör större hålsågar, så det blir ju inte såna krafter som din monstermakita direkt. Nu får jag istället stå och hålla i batteriet med ena handen för att inte bryta handleden. Min Kress har nämligen färdiga hål för stödhandtag i magnesiumväxelhuset. Och nej jag har inte tänkt köra några 160mm
20 svar · 20,1k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag får väl erkänna att jag har en pump väldigt lik den StyrmanBerg länkar till. Den har dock en mer påkostad alufot. Den funkar jättebra. Inget snack. Men tjusningen med fotpumpen är formfaktorn. Den är lätt att stuva med i bilen och den har jag då tillgänglig överallt när jag är på landet eller iväg på ngn tveksam skogsväg. Fortsätt gärna att tipsa! :)
5 svar · 4,1k läst
M
hokanp: [citat] Men det är ju en riktig maskin. Samma erfarenhet, kallt bryr den sig inte om och karmskruv går hur bra som helst.
34 svar · 21,9k läst
tallmilan
tallmilan: Bordssågar verkar ju farligare än både motorsågar och rökning
16 svar · 3,6k läst
D
Daniel-T: Jo naturligtvis! Men är det ingen här som har något att säga om Flex vinkelslipar?
10 svar · 2,5k läst
R
RickeP: Riktigt bra att du följde upp ditt inlägg. Det skulle alla göra, finns många "halva" trådar. Skönt att du blev nöjd med ditt inköp.
7 svar · 3,9k läst
L
byggare henke: har spikat panel(kilformade fulllängder) på k märkt hus inga spår. har ej slagit sig något. men den panel är ej torkad som vanlig panel
18 svar · 13,1k läst
·
vojma
vojma: Om jag blir nöjd med Makita-dragarna så kanske jag köper Bosch motsvarighet och ger till frugan i julklapp. På Power-Tools kan man köpa dom nakna för ca £45 plus VAT per styck, alltså klart under Axminsters pris.
15 svar · 4,1k läst
phl
phl: Sprit brukar tyvärr verka uttorkande i längden på gummirullar och liknande. Har tyvärr inget bättre förslag.
3 svar · 1,3k läst
Daniel_N
Daniel_N: Bygg en egen öppen verktygslåda i plywood? "husgavlar" på kortsidorna, lång rundstav som handtag högst upp och pålimmavde vp-rör (eller elegantade lösningar) på insidan av långsidorna som hållare för små verktyg.
1 svar · 1,7k läst
Johan Rubank
Johan Rubank: Ja, jag läste att det fanns en rubank också (storlek 8) som har samma delkomponenter som denna men inte hela vägen så att säga. Gissar att jag får köra en genomgång av den för att få den att funka som tänkt. Japanskt stål ståtar den med, men det kan man ju uppdatera till amerikanskt ersättnings hyvlestål om det inte funkar bra.
3 svar · 992 läst
P
PeterNacka: Hej Hecke, tjusig beskrivning den med, lite enklare med bilder för en som aldrig räknat på geometri mer än för att det ingick i gymnasiet. Tänkte inte då att jag skulle bygga skorsten... Attans att läraren inte motiverade mig med, typ, "Kära du, en vacker dag står du där å skall bygga ex. en skorsten. Ja, du är ju en donare så kommer du att göra. Tänk dig då in i den situationen
19 svar · 20,6k läst
G
Grimjaur: [citat] Jo, jag har sneglat lite på "budget-maskinerna" oxå men frågan är om man inte kommer bli missnöjd och vara så illa tvungen att köpa en dyrare i slutändan ändå? Hur stor verklig skillnad blir det på Makitans 230 mbar och Altos 190 mbar?
3 svar · 2,3k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] phl hittade Invis hos Axminster i denna tråd.
2 svar · 1,2k läst
P
PeterNacka: Hej, är i dilemmat att välja mellan 90g vinkel och då med sotningslucka alt skapa eller köpa två runda 90g böjar för att slippa sotningsluckan. Hur gör ni för att få sotningsluckan tät så inte rökgas sipprar ut mellan luckan och röret? Blir ju varmt så vilka material håller tätt som tätningslist och gör det möjligt att öppna och stänga luckan utan att ny tätning måste
0 svar · 2,7k läst
joflopp
joflopp: Surt att man inte kom på att kolla efter detta när man väl var där för några veckor sedan. Spännande nog så verkar de bara ta runt 14,45 USD för frakt till Sverige. :)
1 svar · 1,2k läst
1457g
1457g: Usch vilket pill med att flytta runt maskinens delar när man använder mer än ett verktyg åt gången.
2 svar · 1,3k läst
H
Hajakz: Aahh titta! Perfekt Tackar! [citat]
4 svar · 3,0k läst
snickarboden
snickarboden: En synpunkt, det man bör ha i minne är att handcirklar oftast används för grovkapning/klyvning. Det mesta funkar men 6BU2 är otroligt slitstark och klarar det mesta förutom fall ner i betong. sulan klarar nämligen inte det. Klyvkniven ser jag som ett måste och ett stort plus om AEG'n har det. Dock har jag inte ens sett eller klämt på AEG'n så noll pejl på den men den lär säkert
10 svar · 6,7k läst
G
Gilbert: En sån pistol spikar dycket, dvs spik utan skalle som är 1,2x1,6mm, den spiken passar fint till att spika fast lister och häfta ihop saker med tills trälimmet tar. Det är alltså inget att spika plank med, eller ens brädor om man ska ha nån form av hållfasthet från spiken
1 svar · 2,7k läst
raveper
raveper: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=148918113 Köpte en låda i lagom storlek och inredde med ett tillskuret liggunderlag samt lite dubbehäftande tejp. Blev hur kanon som helst så jag gjrorde även en till överhandsfräsen där jag även fick plats med en sortimentsåda inuti med diverse lösa fräsar och tillbehör.
12 svar · 3,7k läst
Milkshaken
Milkshaken: Men ta tag i skaen själva istället för att lita på återförsäljare.... Ni har ju värsta chansen nu ju.......
3 svar · 1,3k läst
LilleNo
LilleNo: Jag skulle limma handtaget på torktumlarlocket och körde med cyanakrylatlim (snabblim) i tron att det skulle fungera. Men limmet stelnade aldrig (utom det som kom på fingrarna förstås). Jag har ingen aning om vad för sorts plast det rör sig om annat än att den är något flexande, någon som kan tipsa om annat lämpligt lim att prova med (epoxy?)?
30 svar · 36,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.