2 513 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Bosch Blå eller Flex?
Vilken vinkelslip ska jag välja, Bosch GWS 14-125 CIE eller Flex L3410vr?
Båda har varvtalsinställning och övriga features verkar också ganska lika.
http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/...elslipar/101278/GWS+14-125+CIE/9862/index.htm
eller
http://www.flexscandinavia.se/default.asp?p=Produkte/Winkelschleifer/L_3410_VR/index.php
Prisskillnad är några hundra till Flex nackdel så det är försumbart.
Båda har varvtalsinställning och övriga features verkar också ganska lika.
http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/...elslipar/101278/GWS+14-125+CIE/9862/index.htm
eller
http://www.flexscandinavia.se/default.asp?p=Produkte/Winkelschleifer/L_3410_VR/index.php
Prisskillnad är några hundra till Flex nackdel så det är försumbart.
Båda dessa Flex och Bosch är på 1400w. Efter att ha sökt lite på diverse forum fick jag uppfattningen att Flex är lite av en vinkelkaparnas Festool, men de kanske är överskattade?Tyresö skrev:
Daniel-T skrev:
Alla Flex-maskiner är lite åt Festool-hållet - man är alltså inte ledsen om man äger en Flex-maskin.
Själv äger jag en Flex bilvaxpolerare, som jag vaxar betongpumpen med (för att betongstänk lättare ska släppa) och den Flexmaskinen är jag helnöjd med (enormt vridmoment).
Är du helt säker betr mjukstarten?Daniel-T skrev:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/121298-gruppkoep-vinkelslip-bosch-gws-14-125-cie-2.html#37
Har sett den tråden. Enligt specificationen på CIE maskinen så ska den ha mjukstart. Men hur mjuk står ju inte. (eller så har de uppgraderat elektroniken i den i år.)Nimajneb skrev:
Lagavulin:
Fein har ingen med ställbart varvtal högre än 7000rpm.
Redigerat:
Klicka här för att svara