Hej.

Jag funderar på att beställa ett LÖÖVE LT1301, någon som har erfarenheter angående löövesläpen?

MVH: Johan771

Lööve gör bra släpar, just LT-serien har jag ingen koll på, men om den är hopskruvad av olika aluprofiler, vilket jag får intrycket av via tillgänglig information, gör att det finns viss risk att den inte blir fullt lika slitstark som en hopsvetsad Lööve. Mina erfarenheter av deras tidigare profilmaterialbyggen som hette Puls är då sådant. Kolla även alutrailers.se som görs på andra sidan Kågeälven, riktigt fina släpvagnar det med, och kanske hamnar du på samma pris för en svetsad vagn från dem som för skruvbygget från Lööve.

Jag kommer mest använda släpet som "gårdssläp" som det ser ut nu, hämta virke osv.

Hade varit kul att få höra lite erfarenheter från Er som fasktiskt har ett Lööve LT släp.

MVH: Johan

Jag har direkt aldrig hört någon klaga på sitt märkessläp pga kvalitet eller så.

Vad man kanske efteråt funderar på är storlek, lyfthöjd, viktbegränsningar, tipp, gallergrindar etc etc detta är mycket viktigare att tänka igenom INNAN käöpet. Märkesvalet sedan är väl mera o se vem erbjuder mina behov till bästa pris.

Efter några år börjar dom bromsade släpen småtrilskas oberoende av märke tror jag.

Nimajneb skrev:
//
Efter några år börjar dom bromsade släpen småtrilskas oberoende av märke tror jag.
//
Lösningen (stor del iaf) är ju och sköta den som bilen. Årlig genomgång och service, bromsprov, mao ställa sig på hejdarna och låta dragstången och bromsarna jobba lite gång som annan. Bromsbackaran är förbrukning, inte lifetime inköp.

Släpen vi har på scoutkåren var av tidigare ägaren rätt misskött på den sidan, så efter ett axelbyte för några år sen så sköter vi den på det sättet och änsålänge är det mest plastglasen till bakljusena som är förbrukningsvara ;) (Dom ska föv vara placerade i höjd med baklämmen, och inte under den!)

Jag reflekterade över att bromsljus/blinkers och reflex faktiskt satt i särskilda "hus" på sidan om baklämmen, tror det är bra!

Hej.

Nu har jag fått mitt släp och än så länge väldigt nöjd, då vagnen är lätt och smidig att flytta på samtidigt som den går väldigt stabilt bakom bilen! Lite synd dock att det inte sitter några stänklappar bakom hjulen, under skärmarna.

/Johan771

Riktigt bra att du följde upp ditt inlägg.
Det skulle alla göra, finns många "halva" trådar.

Skönt att du blev nöjd med ditt inköp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.