hantverkare1
hantverkare1: Så kan det säkert vara, på mina luftpistoler är fjädrarna slappa som *censur* På gaspistolen är den mycket hårdare, men jag har den nästan bara till reglar och sånt, då kvittar det om det blir märken.
23 svar · 3,2k läst
Exostor
Exostor: Den är helt okej, ja. Om du med borrstativ tänker på de veka sakerna de säljer i diverse hobbybutiker däremot så säger min erfarenhet att du vill ha en pelarborrmaskin istället.
1 svar · 768 läst
C
corre: Behöver ju inte vara ner än 5cm som böjs upp, mest så det blir ett handtag att dra i. Så man får ned hela rundningen i skåran.
5 svar · 3,3k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: Kolla hos någon lokal hyresfirma....
2 svar · 1,5k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: Det ena utesluter inte det andra....min vedkap med 600mm hårdmetall klinga kör jag upp till ca 15cm över det blir det motorsåg....
12 svar · 7,3k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Att undvika DW är helt rätt i vissa fall, men just 733 har garanterat ingen motsvarighet hos B&D och det är en riktigt bra maskin.
8 svar · 5,6k läst
hantverkare1
hantverkare1: Är det en sådan du tänker på? http://www.powertooldirect.co.uk/kreg-1spindle-240v-electric-pocket-hole-machine-p-78368.html
1 svar · 1,0k läst
DjAlbert
DjAlbert: Inte hålsåg eller visp med borrhammare. Har en hilti te-5 på jobbet o det är ju inte den billigaste maskinen, men den har "vi" bytt slirkoppling på just pga hålsåg o visp. Så den maskinen har blivit vädligt dyr, mot att köpa en mer "korrekt" maskin typ vanlig borrmaskin för hålsåg och omrörare för visparna.
9 svar · 2,9k läst
M
magnu: Du kan gå till din lokala ÅF. På ett par dagar har de oftasr delarna.
8 svar · 6,6k läst
BigR
BigR: Premiärkörde Makitan på en trädstam idag. Fick såga ur kilar på det tjockaste partierna för att nå igenom med ett 30cm blad. Tycker sågen funkar bra på alla sätt. Bra kraft och sköna reglage/knappar. Även väskan var vad jag ville ha. Inga problem med blad som lossnade heller :-)
22 svar · 6,3k läst
B
badtastex: Jag handlade hos Lefeld i tyskland, knappast prisvärt om du bara skall ha "muffen" men det finns ju en del annat att spendera februarilönen på där också... ;)
10 svar · 3,9k läst
Elkludde
Elkludde: [citat] Där ser man Biltema har grejer
90 svar · 21,1k läst
·
hantverkare1
hantverkare1: [citat] För en kort stund tänkte jag: Fan, tog han mitt skämt på allvar???!!! Kul att det gick till slut!
53 svar · 27,2k läst
·
M
Mogg: Nä, ni har rätt. De spelar i olika divisioner. Glömde bort att jag inte skulle ha en handväskemodell..
67 svar · 10,7k läst
·
pär h
pär h: Klart det går att mäta sig fram. Det gäller bara att hitta ett bra sätt att mäta med tiondels precision efter som du vill ha halva mm. Det hela verkar då falla med att djupstoppet tydligen inte var så tillförlitliga på kap/ger sågar. Så trial and error på provbitar är nog då den rätta lösningen. Pär
9 svar · 3,0k läst
TeroM
TeroM: [citat] Inte alls otänkbart ...
49 svar · 10,5k läst
·
PeterStrandberg
PeterStrandberg: 150kr är väl inget i borrsammanhang :) Man får vad man betalar för Jag jobbar med larm och borrade ut en nyckeltub (nyckelförvaring av husnyckeln med ett lås som väktare har tillgång till) och det var nån hss (snabbstålsborr) från typ wurth. Rekommenderar inte en batteridriven borrskruvdragare som jag använde då, en sladdborr från biltema för 200kr är bättre lämpad
10 svar · 35,8k läst
bax
bax: Jag har precis som Rosten1000 skriver, en stor som nästan aldrig används, och en liten som får flänga runt överallt. När jag läser Johan Gunverths lösning tror jag tusan att det är rätt väg att gå, om man inte har ett mycket stort luftbehov.
7 svar · 6,7k läst
Östlund
Östlund: Är alla dessa spikpistoler begagnade? Konstigt att inte det står någonting om det i annonserna.
15 svar · 3,8k läst
A
Affepaffe_8: Jag har precis demonterat en ErgoPulse 10C HR eftersom jag upplevde den som trött. Efter telefonsamtal med Atlas trevliga reservdelsförsaljning fick jag en instruktionsbok. Här finns sprängskiss och instruktioner på till exempel oljebyte i pulsenheten. Den visar även att det finns en justerskruv till momentet. Så för min del hade det räckt med att ställa upp justerskruven som var
10 svar · 8,6k läst
·
R
R_F: Nu hade iof TS redan slagit till men vill ändå slå ett slag för den här, som ren skruvdragare utan borrfunktion är den fantastisk: http://www.toolstop.co.uk/makita-dtd129z-18v-li-on-cordless-brushless-impact-driver-body-only-p67898 Köpte den för att skruva stommen och vagnssycken till ett stort däck, men har kommit på mig själv med att använda den till allt, osb, gips , trall, panel,
20 svar · 4,3k läst
Ola C
Ola C: Kör med fjärrkontroll till dammsugaren och om man som i mitt fall har dammsugaren hyfsat stationärt medan maskinerna kan vara lite varstans i lokalen ser jag ingen fördel med att koppla maskinerna till dammsugaren, då skulle man behöva springa dit med sladden o koppla in varje gång man ex ska byta maskin. Maskinen kopplat till vägguttag nära där den används, dammsugaren kopplat till
12 svar · 3,0k läst
jojjeblom
jojjeblom: Precis min är i originalutförande eller vad det heter:)
67 svar · 45,9k läst
·
S
Snickerick: Kan ju faktiskt vara så att om det bara är 5-10cm snö i "puder"-form så blir det så pass lite i slungan att mycket av det ändå hamnar mellan skovel och hölje. Får anamma det där tipset om kraftigt gummi och se vad det ger.
16 svar · 10,2k läst
hecke
hecke: Jag kan väll tillägga att jag återanvände delar av mallen till nästa trappsteg. Bara att tejpa på en ny remsa då de är liknande storlek. Ritade av i framkant på undersidan av mölkpappen när det låg på trappsteget då det var det sista måttet som passades mot trappsteget.
14 svar · 9,3k läst
L
Lavvo Sami Art: Hej. Jag har en Famulus S2100H. Vet du vilka påsar man kan ha till denna? Hittar ingenting på nätet. Anita Ponga
6 svar · 4,6k läst
L
Lavvo Sami Art: Hej. Jag har en Famulus S2100H. Vet du vilka påsar man kan ha till denna? Hittar ingenting på nätet. Anita Ponga
1 svar · 7,1k läst
·
R
Robert-san01: [citat] Jag tycker alla stegar är nära obehagliga att stå på... ;) Beställde min Wibe från stegproffsen.se Wibe extra bred kombistege. Den kommer med stegfot och fästen/rem för att göra den till en trappstege. Tror det är en 7,2m jag har.
23 svar · 24,7k läst
·
Bulldog
Bulldog: Fredells har ett par olika varianter i sin butik.
9 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.