Hej allihopa
Har en industridammsugare av märket Famulus S 2100 H. Den har 2 x 1000W motorer och i den ena så har ett lager (eller en bussning) börjat glappa rejält och det verkar inte möjligt att byta ut det (inte själv iaf) så jag håller på och letar efter en utbytesmotor. Någon som vet vart man kan få tag på en eller kanske har en som man kan köpa ? (jag har kollat med Luna samt AT Olsson & CO utan framgång)

Famulus gick i konkurs för några år sedan...
...vet ej om någon har tagit upp tillverkningen igen.

Vem har du varit i kontakt med på Luna???
Service kanske kan hjälpa dig för jag ser att det finns delar till vissa modeller och det kanske finns något kvar i deras lager som passar.
Ring Luna på 0322-606000 och be att få bli kopplad till service.
Kommer dom på en lösning kan du sedan köpa det via närmsta återförsäljare.

Jag ringde till Luna på 0322-606000 och blev kopplad till nån, vet inte riktigt vem, men svaret jag fick av honom var att Famulus hade gått i konkurs och att Luna inte hade sålt Famulus på 5-6 år. Ska kanske en extra gång för att säkerställa att jag får prata med serviceavdelningen i morgon.
Ingen här som har en Famulus S 2100 H liggande ? ;)

...du måste till service och inte till kundtjänst! ;)

Ringde Lunas serviceavdelning och fick ungefär samma svar som förra gången. Ringde Östens El och han hade inte så mycket att komma med. Jag har även mailat fabriken i Österike men de tillverkar inte motorn längre så det blir antingen att köpa en ny (bättre begagnad) eller hitta någon som har en motor att sälja.

Om det blir att leta en ny maskin, är det någon som har någon erfarenhet av industridamsugare/spånsug som funkar bra. Jag använder den till allt från fräsbord, rikt o planhyven till att städa verkstaden. Köpte clas ohlsons spånsug för två sommrar sen (den mindre modellen) men den lämnade jag igen efter ett tag, den höll inte måttet, sög alldeles för dåligt.

Hej. Jag har en Famulus S2100H. Vet du vilka påsar man kan ha till denna? Hittar ingenting på nätet.
Anita Ponga​

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.