Verktyg & Maskiner
kallemannen: Jadu det har jag också redan testat, o utan framgång.........väldigt märkligt
LoJo: Om den kommer som 8" hoppas jag den blir riktigt dyr!!! Detta eftersom jag precis köpte 8 sjl och man vill ju inte sukta efter en ny när man precis fått tummen ur :)
Ola C: [citat] Kul att den blev uppskattad! Var inte speciellt jobbigt att skriva själva byggtråden, det var bygget som tog tid och energi:) Hursomhelst, det kommer bli en fräsjigg och lite byggbilder men det blir inte i närtid, Dominon löste mitt akuta problem med en massa tappfogar på ett beställningsjobb. Sen har jag inte bestämt hur jag ska bygga jiggen...ska ämnet eller fräsen röra sig,
Karlminator: Är det någon som har provat makitas impact gold? Tror det va så bitsen hette iaf!
PeterJeffrey: nu såhär 3 år(!) senare så är jag nyfiken på hur det har gått med era fodral - har det funkat? Hittat nån annan lösning? det är ju alltid spännande med lite sånna här hemmabyggen :D
corre: Det ser onekligen ut som att hela chucken wobblar lite. Min bosch 2-24 gör inte det. Det finns en axiel rörelse som beror på SDS+ infästningen, men det är ju som det ska eftersom det är en hammarmekanism som slår. Radiella glappet är ytterst lite, en cirkel på 10mm cirkus, med ett 250mm borr (13mm).
SBH: tror inte kommer slippa det den lilla extra strängen när du fogar. bara släppa på trycket och ha något att torka av toppen med
badtastex: Om du kör med skena kanske du kan använda ett vanligt avrundningsstål efter att du fräst ditt 8mm spår, du kan ju alltid ta bort kullagret...
Andreas.S: Ja, precis men det känns ju inte som det borde vara några jättestora skilnader mellan dessa? AC330 känns ju lite modernare om man ser till bilderna, men med tanke på att det bara finns en modell i denna klassen per land så tycker man ju att dom borde motsvara varandra? Verktygsladan tar 9750:- för AC330 Lawson uk tar 3598:- för AC1300 Jag funderar bara på om AC1300 är ungefär lika bra?
Anna1984: Jag beställde till slut från Amazon.com. Det gick sammanlagt på 570 kr. Då beställde jag 2 st DSM540, 1 st DSM600 och 1 st DSM500. I priset ingick frakt och tull/moms.
Armin Ina: [citat] ja nämen titta där ja! :) va' trevligt! tack! Då slipper jag beställa från ebay kanske :)
Anna1984: [citat] Jag väntade också på den perfekta dealen, då jag egentligen inte behöver en förens till sommaren. Men när jag ändå var på Hornbach och köpte en Bosch GTA 3800 för 1.700 kr så tänkte jag att jag lika gärna kunde utnyttja deras prisgaranti på Kärchern när jag såg den där. Så det kanske inte blev den perfekta dealen, men tillräckligt bra för att jag skulle känna mig
mattiasp: Metabon är en bra maskin. Jag har haft den, eller egentligen en Flex, i många år. Den har gått riktigt hårt ibland. När jag rev mitt garage gick den mer eller mindre timmar utan avbrott. Det vridbara handtaget gör att man kommer åt väldigt bra. Slaglängden är dock kortare än många andra maskiner, och den saknar avvibrering. Det är inte den modernaste konstruktionen i det avseendet.
martinradbo: Biltemas tryckluftsdrivna funkar bra, oerhört skillnad mot att köra allt för hand. Enda risken är att man lätt sätter dit några extra klammar hela tiden eftersom det går så lätt...
Anna1984: Jag köpte en Makita AF505 för ca 850 kr på Bauhaus med deras prisgaranti. Har inte hunnit testa den ännu så jag kan personligen inte säga något om den. Men jag köpte den för att jag har hört mycket gott om den.
Nimajneb: Mått ? Om du håller den med ett finger i "U-skaftet" hur balanserar den?
Johan-: [citat] Köper huvudsakligen från UK, men även från Tyskland och US. Importerar maskinen så är det mycket enklare att dessutom pruta ner priset 10-15% under det redan konkurrenskraftiga priset på webben. Ang kompressor så är frågan först och främst vad man kommer använda den till, inte bara just nu utan även potentiellt framöver. Jag kör även luftslip som slukar en del luft,
favino: Håller helt o fullt med ovanstående. Veritas och deras representant håller måttet.
hantverkare1: [citat] Tycker att många nakna makita maskiner ökat en hel del. För ett par år var de flesta 25% billigare, minst. Det är väl egentligen bara makitas kit med vanlig samt slagskruvdragare som legat på samma, ca 3000kr
Slasher2: Den där brukar dyka upp med jämna mellanrum. Jag har också varit intresserad för det skulle ju vara skönt att slippa gastuber. Men googlar man runt lite så är det inte mycket som står. Hade det varit ett seriöst företag med en fungerande produkt hade man hört mycket mer från folk som jobbar professionellt med svetsning. Så tyvärr tror jag det är bortkastade pengar.
jowa45: sune73: upplever du märkena så stora/fula att du skulle avråda från att använda den för takpanel?
Remne: [citat] :thumbup: .... petitesser..... ;) Till TS...köp Hitachin...du kommer bli nöjd, det är ett riktigt bra pris för en bra allroundmaskin med ett skönt grepp/handtag.... sen får du ju ficklampa "på kööööpet"......