hantverkare1 skrev:
Så mycket som 6 månader kommer den aldrig ligga. På sin höjd 1 vecka men det är kanske onödigt att den sitter i och kan orsaka läckage.

Har funderat på England men läste någonstans att man inte får skicka gas hur som helst?

Kom på nu att jag har ju en liten grön diod på pistolen så batteriet får nog tas bort även i framtiden.

Är era pistoler också kinkiga ibland så att det inte händer något när man trycker ner nosen, ibland får man testa upp till 10 gånger innan den vill
Har mina maskiner bara till hobby byggande så det var över den vita perioden som jag glömde den i. I ditt fall skulle jag bara ta ur batteriet om det inte är längre tid den skall kigga än en vecka.

Jag hade också hört problem med att skicka gas från England, men det har gått bra flera gånger. Dessa skickades med GLS och togs över av Schenker. Posten brukar vara kinkig med konstiga saker i paketen.

Min Makita är lite trixig som du beskriver. Men har den bara kommit igång så skjuter den fint. Hitatchin är inte lika kinkig utan den är bara att ladda och skjuta.

Robert-san01 skrev:
Har mina maskiner bara till hobby byggande så det var över den vita perioden som jag glömde den i. I ditt fall skulle jag bara ta ur batteriet om det inte är längre tid den skall kigga än en vecka.

Jag hade också hört problem med att skicka gas från England, men det har gått bra flera gånger. Dessa skickades med GLS och togs över av Schenker. Posten brukar vara kinkig med konstiga saker i paketen.

Min Makita är lite trixig som du beskriver. Men har den bara kommit igång så skjuter den fint. Hitatchin är inte lika kinkig utan den är bara att ladda och skjuta.
Det är sällan den får ligga still mer än över en helg.

Jag får maila tedeickarna och höra med dom.
Min pistol tar 21 graders spik. Verkar sällsynt, hittar inte på varken toolstop eller ffx.
Får leta vidare

När jag köpt gas till dyckertpickan (Paslode) så är alltid paketen med gas+spik billigare än bara gas, vet inte om det bara är min lokale åf eller om det är så överallt.

hantverkare1 skrev:
Är era pistoler också kinkiga ibland så att det inte händer något när man trycker ner nosen, ibland får man testa upp till 10 gånger innan den vill
Ja! Man blir vansinnig! Men tricket är att ta in gasen i rumsvärme, kall gas tänder dåligt. Körde utan panelnos ett tag o det blir inte så snyggt på brädan när man försökt skjuta 10 gånger. 😄
Har skaffat panelnos nu iaf.

verktygsgurun skrev:
Ja! Man blir vansinnig! Men tricket är att ta in gasen i rumsvärme, kall gas tänder dåligt. Körde utan panelnos ett tag o det blir inte så snyggt på brädan när man försökt skjuta 10 gånger. 😄
Har skaffat panelnos nu iaf.
Aha!
Får börja förvara dom inne i bilen istället för i skåpet då.

Ändå har jag köpt "vintergas" eller vad dom kallar det.

Blir det verkligen skillnad med panelnos?
På mina lyftdrivna pickor har jag kört både med och utan, ingen skillnad...

hantverkare1 skrev:
Aha!
Får börja förvara dom inne i bilen istället för i skåpet då.

Ändå har jag köpt "vintergas" eller vad dom kallar det.

Blir det verkligen skillnad med panelnos?
På mina lyftdrivna pickor har jag kört både med och utan, ingen skillnad...
Utan panelnos är det ju vassa piggar som gör märken i virket.

Nja, har jag inte varit med om. Kanske är jag så jäkla bra att jag håller emot med prrfekt styrka för att det inte ska bli märken?

Iofs har jag väldigt ovassa taggar på mina pistoler

hantverkare1 skrev:
Nja, har jag inte varit med om. Kanske är jag så jäkla bra att jag håller emot med prrfekt styrka för att det inte ska bli märken?

Iofs har jag väldigt ovassa taggar på mina pistoler
Kan tänka mig att det även beror på hur pickan är konstruerad. Min Makita har rätt hård fjäder som håller emot när när man trycker mot plankan så panel nosen gör verkligen skillnad. Till min passade Paslodes nya modell.

Så kan det säkert vara, på mina luftpistoler är fjädrarna slappa som *censur*

På gaspistolen är den mycket hårdare, men jag har den nästan bara till reglar och sånt, då kvittar det om det blir märken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.