3 359 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Nyhet Festool - Oljeapplikator
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
En klar fördel är att man slipper lukta gammal olja om fingarna, använder själv väldigt ofta linolja blandat med balsam terpentin och det luktar ap jävlar och går alldrig ur fingrarna (åtminstone på några dagar) så jag ska köpa en men kanske inte använade deras olja i den.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ha ha skalman... skulle kanske vara något att ta patent på... 
Thomas... man kan ju använda den oljan som medföljer för den verkade bra tyckte jag men sen kan man ju fylla med annan sort om man vill...
Thomas... man kan ju använda den oljan som medföljer för den verkade bra tyckte jag men sen kan man ju fylla med annan sort om man vill...
Ett lysande sätt att slippa problemet med fingrar som luktar apa och samt risken med kemikalier på huden är att köpa ett 100-pack engångshandskar av vinyl eller latex. Finns lättillgängligt på Jula, Numera har jag i princip aldrig färg på händerna eller luktar lacknafta. Dessutom kanon att hålla kvar tussen eller trasan i handsken och vränga ut och in på den. Då får man en liten fin påse av alltihopa. Förmodligen olämpligt med linoljaThomas_snickare skrev:
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 292 inlägg
Lyfter en gammal tråd...
Någon som vet om HD oljan färgar träet eller om den blir ofärgad när den torkat?
Någon som vet om HD oljan färgar träet eller om den blir ofärgad när den torkat?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden