Snart kommer det män i vita rockar och hämtar dig Paul, var så säker.
Dom kommer att blanda bruk med din CXS och doppa din oljeapplikator i lera.

;)

Paul-Staffanstorp
Ha ha ha... jo de skulle ju vara det... :)

Kan man köra färskost istället för olja i den där applikatorn?
Praktiskt till knäckebröd i så fall.

En klar fördel är att man slipper lukta gammal olja om fingarna, använder själv väldigt ofta linolja blandat med balsam terpentin och det luktar ap jävlar och går alldrig ur fingrarna (åtminstone på några dagar) så jag ska köpa en men kanske inte använade deras olja i den.

Paul-Staffanstorp
Ha ha skalman... skulle kanske vara något att ta patent på... ;)

Thomas... man kan ju använda den oljan som medföljer för den verkade bra tyckte jag men sen kan man ju fylla med annan sort om man vill...

Thomas_snickare skrev:
En klar fördel är att man slipper lukta gammal olja om fingarna, använder själv väldigt ofta linolja blandat med balsam terpentin och det luktar ap jävlar och går alldrig ur fingrarna (åtminstone på några dagar) så jag ska köpa en men kanske inte använade deras olja i den.
Ett lysande sätt att slippa problemet med fingrar som luktar apa och samt risken med kemikalier på huden är att köpa ett 100-pack engångshandskar av vinyl eller latex. Finns lättillgängligt på Jula, Numera har jag i princip aldrig färg på händerna eller luktar lacknafta. Dessutom kanon att hålla kvar tussen eller trasan i handsken och vränga ut och in på den. Då får man en liten fin påse av alltihopa. Förmodligen olämpligt med linolja :)

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
...och så står det ju inte festool på engångshandskarna... Haha.

Skämt åsido... Det du skriver är väldigt smidigt... :)

Lyfter en gammal tråd...

Någon som vet om HD oljan färgar träet eller om den blir ofärgad när den torkat?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.