Jag försöker montera på ett incraanhåll på min cs70, men de passar inte alldeles bra ihop. Minst sämsta försök hittills är med en ram i trä. Tyvärr tappar jag vspår runtom och det känns lite taffligt. Någon som gjort det här bättre?

ImageUploadedByByggahus.se1404041156.365006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kolla festoolownersgroup.com
Många som använder incra på olika sätt där..

linusab skrev:
Kolla festoolownersgroup.com
Många som använder incra på olika sätt där..
Jag vill ju gärna tro det men jag har faktiskt inte hittat något riktigt bra där heller. Jag kanske letar slarvigt.

Det du behöver är ett MFT/3 som du ställer brevid.

Ja, det där ser ju väldigt mycket bättre ut. Jag har alltså köpt fel grejer :/

Klart irriterande att köpa hela standardpaketet för ett enklare och bättre resultat utan att uppnå någondera.

Vilken är anledningen till att montera incra- anhållet? Jag har själv modifierat min såg för att få dit ett vettigt vinkelanhåll, men jag är nöjd med klyvanhållet. Sågen ser inte ut att vara jättesmidig med det nya anhållet, om man uttrycker sig försiktigt.

mattiasp skrev:
Vilken är anledningen till att montera incra- anhållet? Jag har själv modifierat min såg för att få dit ett vettigt vinkelanhåll, men jag är nöjd med klyvanhållet. Sågen ser inte ut att vara jättesmidig med det nya anhållet, om man uttrycker sig försiktigt.
Jag har aldrig provat LA, men det medföljande anhållet är ett skämt. Det som lockar med incran är att kunna ställa 60 på skalan och få samma 60 som förra gången man gjorde det. Och det var jag fått för mig inte låter sig göras bra med festools egna breddare.

Ola C skrev:
Den här snubben har väl löst det rätt snyggt. [länk]
När jag funderar lite mer kan jag se två nackdelar. Med incras egna profiler löper anhållet på nylonryttare. Här antar jag att det vilar på bordet. Dessutom får man bara en fästpunkt. I standardutförande låser man enkelt ena änden av anhållet (utöver mitten).

fiskbuggaren skrev:
Jag har aldrig provat LA, men det medföljande anhållet är ett skämt. Det som lockar med incran är att kunna ställa 60 på skalan och få samma 60 som förra gången man gjorde det. Och det var jag fått för mig inte låter sig göras bra med festools egna breddare.
LA och WA (det som följer med sågen) är som natt och dag. Jag hade inte haft min CMS länge innan jag tröttnade på WA och skaffade LA. Funkar bra.

Jag använder fortfarande WA, dock inte som det var tänkt av Festool. Den används istället som en av världens dyraste featherboardhållare... Letade upp en gammal tråd där jag visar upp en prototyp inspirerad av mattiasp. Det blev en väl fungerande prototyp, för den tjänstgör än idag nästan fem år senare...

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/86622-festool-cms-2.html#post952717

CMS featherboard - snabbprototyp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.