Jag letar efter vettig byggbelysning med LED i stil med denna:
lampa.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad har jag att välja på?

Pris: Max 1000 kr
Effekt: 30-50 W

Jula har denna: http://www.jula.se/stralkastare-led-ip65-3600lm-427571
Finns det något mer prisvärt / bättre?

Stativ har jag redan, söker alltslå bara lampan. Använder den som flyttbar byggbelysning inomhus för alla typer av jobb.

Kolla tradera, det brukar alltid ligga en massa nya ledstrålkastare ute. Skulle tro att det är någon som importerar. Annars är det väl aliexpress som gäller.

Är aliexpress bra?
Hört och läst att det bara är skit där ifrån. Kanske inte stämmer? Visst det beror på vad man jämför med. Men är produkterna bra där ifrån?

Aliexpress är en jättemarknad med massa olika säljare. Finns bra och finns skit.

champion skrev:
Är aliexpress bra?
Hört och läst att det bara är skit där ifrån. Kanske inte stämmer? Visst det beror på vad man jämför med. Men är produkterna bra där ifrån?
Precis. Min kompis köpte sådana här led-lampor som jag behöver, och är nöjd (alltså: de fungerar fortfarande).
När han berättade det köpte jag också sex lampor, men inte från samma leverantör eftersom de inte sålde sånt längre. Min lampor slutade fungera en efter en och efter nån månad eller två var alla sex trasiga...

Den jag haft från JUla (inköpt för ca två år sedan) har dock fungerat hela tiden tills den la av häromdagen. Därav behovet av att köpa nytt.
Kanske jag borde scanna av Aliexpress och chansa på några nya lampor därifrån. Problemet är att jag inte har tid att vänta på de billiga fraktalternativen från China som kan ta väldigt lång tid om man har otur (eller bara en vecka om man har turen på sin sida...)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.