Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Halloj!
Har en sån här:
Som ramlar hela tiden när jag har den i bilen.
Blir tokig.
Problemet är att den bara har ett ben fram vilket gör att den blir mycket ostabil i sidled.
Någon som har en bra ide på lösning?
Köra försiktigare är ingen lösning
Har tyvärr ingen plats att bygga någon form av låda i bilen utan kompressorn måste modifieras så den blir stabilare.
Har en sån här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ramlar hela tiden när jag har den i bilen.
Blir tokig.
Problemet är att den bara har ett ben fram vilket gör att den blir mycket ostabil i sidled.
Någon som har en bra ide på lösning?
Köra försiktigare är ingen lösning
Har tyvärr ingen plats att bygga någon form av låda i bilen utan kompressorn måste modifieras så den blir stabilare.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag hade tagit ett fyrkantsrör så långt som du har plats med och satt ett runt rör i mitten på fyrkantsrör i 90 graders vinkel. Diameter lagom för att passa i röret där fram på din kompressor. Sedan trätt på detta i 90 graders vinkel från hjulen. Svårt att förklara synd man inte kan ta en bild i hjärna. Det vore något för Apple 
Jag hade spunnit vidare på MaxPax idé om ett "T", fast jag hade svetsat en hylsa på den och stoppat "pinnen" på kompressorn i och sen dragit åt....
Fast allra enklast är väl att borra motsvarande hål i en vanlig byggregel och stoppat den i....
Fast allra enklast är väl att borra motsvarande hål i en vanlig byggregel och stoppat den i....
Jag spinner vidare på T modellen, kan du fästa ett 'kort rör' i golvet på din bil så att kompressorns fot kan stoppas i? Sen kan du låsa den via en genomgående pinne/sprint. Iofs blir det en dedikerad plats för kompressorn...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag har tagit till mig allas ideer och det kommer bli en bit regel med ett hål i som foten på kompressorn passar i.
Du kan inte fästa en sån gummistrop man har till kapell i bilen och ställa kompressorn så hantaget är mot den ytan?
Så spänner du antingen stroppen i kompressorn, eller tillbaka mot samma yta på väggen där den är fäst.
Snabbt och enkelt.
Så spänner du antingen stroppen i kompressorn, eller tillbaka mot samma yta på väggen där den är fäst.
Snabbt och enkelt.
Klicka här för att svara