Halloj!

Har en sån här:
ImageUploadedByByggahus.se1403636055.265180.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ramlar hela tiden när jag har den i bilen.
Blir tokig.

Problemet är att den bara har ett ben fram vilket gör att den blir mycket ostabil i sidled.
Någon som har en bra ide på lösning?
Köra försiktigare är ingen lösning :)

Har tyvärr ingen plats att bygga någon form av låda i bilen utan kompressorn måste modifieras så den blir stabilare.

M
spänna fast

eller

svetsa på ett järn på foten som då blir som ett uppånervänt T

MaxPax skrev:
spänna fast

eller

svetsa på ett järn på foten som då blir som ett uppånervänt T
Spänna fast funkar men du åker in och ur bilen minst 2 gånger/dag vilket blir jobbigt.

Har funderat på att svetsa på ett järn men osäker på om det blir stabilt nog.

Jag hade tagit ett fyrkantsrör så långt som du har plats med och satt ett runt rör i mitten på fyrkantsrör i 90 graders vinkel. Diameter lagom för att passa i röret där fram på din kompressor. Sedan trätt på detta i 90 graders vinkel från hjulen. Svårt att förklara synd man inte kan ta en bild i hjärna. Det vore något för Apple :)

Jag hade spunnit vidare på MaxPax idé om ett "T", fast jag hade svetsat en hylsa på den och stoppat "pinnen" på kompressorn i och sen dragit åt....
Fast allra enklast är väl att borra motsvarande hål i en vanlig byggregel och stoppat den i....

M
om det bara är i bilen, varför inte snickra till en liten träram du ställer den i som står på sitt specifika ställe hela tiden och som håller upp den ordentligt. Enkelt, billigt, snabbt, funktionellt.

Förresten kom på ett nytt förslag. Vi är ju lite verktygs fetishiga här inne. Så mitt råd är köp en ny kompressor med fyra ben eller en större bil som har plats att bygga en låda i!

Jag spinner vidare på T modellen, kan du fästa ett 'kort rör' i golvet på din bil så att kompressorns fot kan stoppas i? Sen kan du låsa den via en genomgående pinne/sprint. Iofs blir det en dedikerad plats för kompressorn...

Chaly
Lätt!

C8150006.jpg
Skapa konto

+

318493_BB_00_FB.EPS_1000.jpg
Skapa konto

• Gilla
corre
  • Laddar…
Jag har tagit till mig allas ideer och det kommer bli en bit regel med ett hål i som foten på kompressorn passar i.

• Gilla
Remne
  • Laddar…
Du kan inte fästa en sån gummistrop man har till kapell i bilen och ställa kompressorn så hantaget är mot den ytan?
Så spänner du antingen stroppen i kompressorn, eller tillbaka mot samma yta på väggen där den är fäst.
Snabbt och enkelt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.