Det är så att jag söker efter en billig slip men ändå inget skit. Då jag inte vet om jag kommer att använda den så ofta så vill jag inte betala jätte mycket pengar för den.

Såg att jula sålde denna:
Bandslip 900w

Eller är denna bättre?
Bandslip 1010w

Eller vet någon som är bättre för samma peng?

M
Köpte Biltemas. Den funkar bra, även om dammpåsen blir full fort. Det går att koppla på dammsugare om du fixar en adapter.

Hittills slipat halva huset (panelen) utan problem.

N
Jag skulle helt klart välja den röda flera funktioner och mera effekt. Har ibland saknat just den funktionen att man kan slipa med översidan på bandet och att den har en smal spets som man kan sticka in på trånga platser. Bra med tvingar också så man får fast den uppochner. Har själv haft en parkside från Lidl och den har fungerat bra och den har verkligen fått jobba. Det som har gett upp är handtaget som man släpper bandspäning med när man byter slipband. Har inte köpt ny ännu då behovet just nu inte har varit så stort. Men jag märkte att jag använde den ganska mycket när jag hade den. Tycker att det är en sådan maskin man bra kan köpa en billig om man inte använder den hela dagarna. Den är ju inte direkt ett precisionsverktyg.

Jag hade Julas grå som gav helt ok resultat, men tröttnade efter den tredje hade gått sönder. Julas Meec prylar är prisvärda om man bor bredvid varuhuset och kan gå in och byta trasiga ex. snabbt, men kvalitet är det inte. Slipband inhandlas dock med fördel på Biltema.

En ram till bandslipen som Meec har är alltid att föredra.
Bosch bandslip PBS7A vet jag är en trevlig och bra maskin vad den kostar har jag ingen aning om.

Pär

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.