6 193 läst ·
27 svar
6k läst
27 svar
Verktyg som förgyller dagen (dela med er)
Måste säga att Fein eller alla de andra som gör samma sak är helt underbara att ha. Multimaskin som fungerar!
Jag fick min uppenbarelse när jag byggde trall och helt plötsligt blev stoppad av att fasadplankan var något längre på ett ställe..... tills grannen dök upp med sin Fein!
Jag kör AEG 18V med samma funktion och är helnöjd.
Tilläggas angående spikhammaren som också finns som tillsats är att den idag inte kunde användas då det blev för trångt för "huvudet" men å andra sidan kunde jag inte komma åt att spika med hammare heller...
Jag fick min uppenbarelse när jag byggde trall och helt plötsligt blev stoppad av att fasadplankan var något längre på ett ställe..... tills grannen dök upp med sin Fein!
Jag kör AEG 18V med samma funktion och är helnöjd.
Tilläggas angående spikhammaren som också finns som tillsats är att den idag inte kunde användas då det blev för trångt för "huvudet" men å andra sidan kunde jag inte komma åt att spika med hammare heller...
En riktigt bra bitshållare med bra bits är inte heller så dumt att ha!
Man får nog vad man betalar för. Ringmagnet är bra att ha på men blir klumpigt ibland.
Man får nog vad man betalar för. Ringmagnet är bra att ha på men blir klumpigt ibland.
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Nu blev det ju grävare men ett underbart redskap att gräva diken med är korphacka!pelpet skrev:
Ta mig till Jula!
Marken här består av hård utfyllnad och man får hugga som en gnu med grävspaden för att krafsa lös jord, som jag sedan skyfflar upp. Dessutom blir det mer handgrävning, jag kollade på V/A-ritningarna från 1957 och det visar sig att det verkar ligga någon slags dagvattenbrunn precis där jag hade tänkt lägga kabelschaktet.
Marken här består av hård utfyllnad och man får hugga som en gnu med grävspaden för att krafsa lös jord, som jag sedan skyfflar upp. Dessutom blir det mer handgrävning, jag kollade på V/A-ritningarna från 1957 och det visar sig att det verkar ligga någon slags dagvattenbrunn precis där jag hade tänkt lägga kabelschaktet.
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg
Bra skruvdragare använder det dagligen på jobbet och vilken skillnad på dom billiga och proffs skruvdragarna det är.
Just nu är det en belyst lupp som jag granskar eggen på mina köksknivar efter ett par varv på våtstenarna...
inget verktyg dock, men jag inhandlade en tvätthandske i merinoull till bilen, det va en trevlig bekantskap....sen är jag ju barnsligt förälskad i min Makita BTD146:a.....
inget verktyg dock, men jag inhandlade en tvätthandske i merinoull till bilen, det va en trevlig bekantskap....sen är jag ju barnsligt förälskad i min Makita BTD146:a.....
Har haft ett procat vernier skjutmått ganska länge nu, blev trött på skräpet och köpte en begagnad mitutoyo från tyskland, och gud vilken skillnad i kvalité. Underbart att använda, allting är så mjukt och ändå precist, inget glapp eller skrapande.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden