Måste säga att Fein eller alla de andra som gör samma sak är helt underbara att ha. Multimaskin som fungerar!
Jag fick min uppenbarelse när jag byggde trall och helt plötsligt blev stoppad av att fasadplankan var något längre på ett ställe..... tills grannen dök upp med sin Fein!
Jag kör AEG 18V med samma funktion och är helnöjd.
Tilläggas angående spikhammaren som också finns som tillsats är att den idag inte kunde användas då det blev för trångt för "huvudet" men å andra sidan kunde jag inte komma åt att spika med hammare heller...

En riktigt bra bitshållare med bra bits är inte heller så dumt att ha!
Man får nog vad man betalar för. Ringmagnet är bra att ha på men blir klumpigt ibland.

• Gilla
oobum
  • Laddar…
pelpet skrev:
Jag ska gräva ner en ny elservis, och ett verktyg jag har nytta av är en schysst skyffel. Det går betydligt snabbare att gräva med kombinationen skyffel-grävspade än med bara grävspade. Skaffa en skyffel till trädgården.
Nu blev det ju grävare men ett underbart redskap att gräva diken med är korphacka!

Ta mig till Jula!

Marken här består av hård utfyllnad och man får hugga som en gnu med grävspaden för att krafsa lös jord, som jag sedan skyfflar upp. Dessutom blir det mer handgrävning, jag kollade på V/A-ritningarna från 1957 och det visar sig att det verkar ligga någon slags dagvattenbrunn precis där jag hade tänkt lägga kabelschaktet.

Tigersågen är min klara favorit😊
Används nästan dagligen.

Migsvetsen är inte långt efter
Alla som inte har en SKAFFA😉

• Gilla
Emil95
  • Laddar…
Bra skruvdragare använder det dagligen på jobbet och vilken skillnad på dom billiga och proffs skruvdragarna det är.

yxet skrev:
Migsvetsen är inte långt efter
Alla som inte har en SKAFFA��
OK, får väl göra det. Men vad ska jag ha den till?

oj till vad som helst.... har man den framme med så finns det alltid saker att bygga laga mm
sen har jag både gamla bilar,traktor mm mm och där finns det alltid saker att laga:thumbup:

Talmetern och miniskjutmått :)

Just nu är det en belyst lupp som jag granskar eggen på mina köksknivar efter ett par varv på våtstenarna...
inget verktyg dock, men jag inhandlade en tvätthandske i merinoull till bilen, det va en trevlig bekantskap....sen är jag ju barnsligt förälskad i min Makita BTD146:a..... :cool:

Jäklar vad smidigt det var att hacka hård jord med korphackan. Tack för tipset!

Har haft ett procat vernier skjutmått ganska länge nu, blev trött på skräpet och köpte en begagnad mitutoyo från tyskland, och gud vilken skillnad i kvalité. Underbart att använda, allting är så mjukt och ändå precist, inget glapp eller skrapande.

Korkskruv

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.