hej,
Köpte ett hus för för ett tag sedan och fick då med en 24l kompressor som vi kört hårt under renoveringsarbeten. Något har dock hänt med den, jag får i princip inget tryck alls i saknaden som leder ut till verktygen, kompressorn i sig går, tryck byggs upp i tanken men i ”ratten” där jag ställer in bar/tryck finns en ventil där luften åker ut och den verkar också blocka luft på något sätt så inget åker ut i slangen. Har ni tips på vad detta kan vara?
Köpte ett hus för för ett tag sedan och fick då med en 24l kompressor som vi kört hårt under renoveringsarbeten. Något har dock hänt med den, jag får i princip inget tryck alls i saknaden som leder ut till verktygen, kompressorn i sig går, tryck byggs upp i tanken men i ”ratten” där jag ställer in bar/tryck finns en ventil där luften åker ut och den verkar också blocka luft på något sätt så inget åker ut i slangen. Har ni tips på vad detta kan vara?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Det är tryckregulatorn. Vrid den så ändras hur högt tryck som den skall släppa ut. Kan även vara så att den gått sönder. Ser ut som den (och hela kompressorn) fått ett antal ordentliga smällar). De finns nya regulatorer att köpa på ex Biltema och Jula för kaffepengar.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Klicka här för att svara

