hej,
Köpte ett hus för för ett tag sedan och fick då med en 24l kompressor som vi kört hårt under renoveringsarbeten. Något har dock hänt med den, jag får i princip inget tryck alls i saknaden som leder ut till verktygen, kompressorn i sig går, tryck byggs upp i tanken men i ”ratten” där jag ställer in bar/tryck finns en ventil där luften åker ut och den verkar också blocka luft på något sätt så inget åker ut i slangen. Har ni tips på vad detta kan vara?
 
  • En hand pekar på manometer och ventil på en kompressor med cykel och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
doohan99
  • Laddar…
Det är tryckregulatorn. Vrid den så ändras hur högt tryck som den skall släppa ut. Kan även vara så att den gått sönder. Ser ut som den (och hela kompressorn) fått ett antal ordentliga smällar). De finns nya regulatorer att köpa på ex Biltema och Jula för kaffepengar.
 
Byt ut den delen ..Man ställer trycket ut till verktyget genom att vrida den , den ser ut att vara trasig.:)
 
Tack för snabba svar! En så sånn här jag ska ha med andra ord?
 
  • Reduceringsventil med rött vred, tryckmätare och snabbkoppling med gänga, visad i en produktannons.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
går det inte att ta av "rattdelen" & montera
luftkopplingen direkt på, om du nu inte har något luftverktyg som kräver lägre tryck.
 
T tdahl skrev:
Tack för snabba svar! En så sånn här jag ska ha med andra ord?
Det ser rätt ut.
 
F freak skrev:
går det inte att ta av "rattdelen" & montera
luftkopplingen direkt på, om du nu inte har något luftverktyg som kräver lägre tryck.
Testade detta - fungerade alldeles utmärkt - stort tack!
 
  • Gilla
freak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.