Ramnemark
Ramnemark: Typ denna: https://www.stallning.se/mobile/product.html/altrad-ram-stal-3x4-m?category_id=59
1 svar · 2,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] @phl haha jag missade ju att det var ännu en bekanting som numera kör C :)
53 svar · 20,9k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Jag tror att det blir svårt att hitta den som reservdel. Dock tror jag inte att den är så svår att tillverka själv. Modellen säljs mig veterligen inte längre. Den är väldigt kraftig och går att spänna mycket hårt men det är av akademiskt intresse för mer moderna konstruktioner går också att spänna tills de viker sig utan att mothållet lossnar (dock får de möjligtvis mer stryk
3 svar · 1,5k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Lasern går väl att justera? Det går i varje fall på de äldre modellerna. Men det är kanske dumt att justera den nu när offseten sitter i ryggmärgen? Då kan rätt bli fel... ;)
6 svar · 1,9k läst
bulleribock
bulleribock: Om du kan få tag i VCI-film att drapera gräsklipparen med så har du en bra förvaring.
2 svar · 1,3k läst
E
epw: [citat] Misstänkte skit bakom spaken. Det blir alltid värre i slutet av arbetspasset=trött/seg (y):coffee::coffee:
57 svar · 20,2k läst
·
Martin_B
Martin_B: Vem lockas av sådant här skräp? Har man spenderat en halv miljard på designen eller? Man betalar för massa värdelös design som dessutom är riktigt rälig. [bild] [bild] [bild]
78 svar · 43,5k läst
·
J
JLov: [citat] Förhoppningsvis har han nog lyckats lista ut hållet vid det här laget.
11 svar · 10,9k läst
·
S
spaxx: Wibe extra bred verkar väl bra?
4 svar · 1,4k läst
L
Lateralus: Firman som jag köper olja och reservdelar till mina kompressorer av säger att man ska undvika motorolja i kompressorer. Den funkar säkerligen bra till att smörja de rörliga delarna. Men även en frisk kompressor förbrukar lite olja som brukar följa med den pumpade luften ut, detta innebär att den passerar delar som kan vara över 200 grader varma vid normal drift, vilket gör att oljan
2 svar · 11,7k läst
Vulcan61
Vulcan61: fundera på köpa endel maskiner i uk. Men hitta ingen info om garantin funkar här hemma? Så man inte behöver skicka tillbaka produkterna till återförsäljaren
0 svar · 3,6k läst
P-plats
P-plats: Enligt mig får du bara mer som kan krångla och funktionerna fanns ju förut också men du fick ändra manuellt...
9 svar · 12,2k läst
Anna_H
Anna_H: Att just frigolit väldigt lätt blir statiskt laddat är ju välkänt. Om en katt hoppar ner i en låda med sånt här frigolitpackmaterial i småbitar fastnar allt i deras päls som ju också lätt laddas med motsatt laddning.
25 svar · 7,3k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Väl värd pengarna... skruvar otroligt mycket skruv på en laddning, är lätt och väldigt snabb jämte att handjaga. Och så sparar den kroppen också. Mitt bästa köp detta året.
7 svar · 4,2k läst
·
bulleribock
bulleribock: Jag tycker att klyvkniv är bra när man kör paralellanslag, men HKC med skena är en större orsak till val. Min rekommendation är skaffa Festool HKC eller Mafelels motsbarighet, se till att ditt val kan kapa åtminstone 45mm regel. Det är åtminstone ett krav för mig.
22 svar · 6,1k läst
mattiasp
mattiasp: Det sitter ett vanligt 16 A, 5-poligt CEE- intagsdon på maskinen. Jag tror att nollan behövs för motorbromsen, men vet inte säkert. Det är säkrast att inte ta några genvägar. Se till att uttaget blir fullkopplat med nolla. Intaget på min maskin har ingen fasvändare. Det kan vara bra att ha en anslutningskabel med fasvändare i handelen, så slipper du ringa ut elektrikern om maskinen
8 svar · 1,2k läst
·
P
Prodigys: Åk till närmsta maskinuthyrning(lambertsson, cramo, ramirent mfl.) och hyr ett jordborr. Ta gärna med stativ/hjul och inte den som kräver 2 personer, finns där en sten så flyger du och riskerar att skada dig. Finns borr i storlekar från 70mm tror jag upp till 500mm.
1 svar · 2,7k läst
M
Micke_xyz: Tack för alla svar!
9 svar · 3,8k läst
·
M
mbense: Japp, det borde nog funka. Testade ratten och det släpper trycket, men fortfarande väldigt trögt. Får testa och se om jag kan få den att släppa genom att trycka ihop den. Dock noterade jag nu att den ej startade.. sist gång jag körde den var den lite svårstartad, men nu händer inget när jag trycker in startknappen (och dödmansgeppet). Känns som det får bli en ny maskin för mig..
5 svar · 9,6k läst
·
J
Jan271: Examen i Daniels hyvlarskola
22 svar · 3,3k läst
S
Stefan1972: det brukliga är väl att använda normala vvs grejer. Finns lödmuffar och annat till vanlig rörgänga som man sen skruvar snabbkopplingar på.
1 svar · 3,6k läst
·
iSnobben
iSnobben: [citat] Ja jag beställde också ovan kit. Låter bra att det funkar bra med innerpanel för dig för nu satsar jag också på att skjuta upp väggarna med 18Ga.
3 svar · 4,8k läst
M
magento: Jag har provat lite allt möjligt.. Men fristads passar bäst på mig. De flesta andra på firman kör dock Snickers nu tror jag
45 svar · 22,2k läst
·
Strip
Strip: Vad är det för specifikationer du vill ha då? Lastförmåga? Kåphöjd? Flakstorlek? Du kan ju ta en titt på Fogelstas FS-serie, de är nog lite rejälare än den du länkat till. Kanske nån tusenlapp dyrare.
1 svar · 1,7k läst
M
-MH-: Blev just uppmärksam på att BIltema-tvingen - eller en look-alike - finns hos Verktygsboden! https://verktygsboden.se/snabbtvingar/snabbtving-160-mm [bild]
19 svar · 12,1k läst
·
K
Krukmakaren: Ah skrev i all hast, menade såklart cirkelsåg :)
3 svar · 2,0k läst
Workingclasshero
Workingclasshero: Jag har svarvat gängor i trä. Med en fräs med rätt frässkiva monterat i tvärsliden så fräste jag gängor i svarven.
7 svar · 7,9k läst
E
epw: [citat] Det är precis som Robert säger. Denna är betydligt lättare att juistera in sågen rätt jämfört med en längre/tyngre regel tex. Det enda problemet med en sådan maskin är ju precis som någon nämner tidigare i tråden att kap/ger sågen används betydligt mindre med en hkc. Om detta nu är ett problem eller kallas för utveckling?! :crysmile:
22 svar · 6,2k läst
13th Marine
13th Marine: Äh, höj taket och släng in ett paternosterverk ;)
7 svar · 2,9k läst
·
2
20tal: [citat] Knepigt det där med ”badge engineering”. Jag har en likadan fast grön. Den heter DurQ och såldes av Clas Ohlson för många år sedan. Kanske dom kan ha reservdelar?Fräsen funkar bra tycker jag. Stark men lite tung. Fast den är rätt annorlunda med många udda men användbara funktioner. Djupjusteringen är bra liksom den stora plattan.
17 svar · 15,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.